Screenshot_۲۰۲۱۰۳۰۸-۱۰۵۷۰۱_Gallery
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با موضوع ارائه گزارش عملکرد این نهاد، صبح امروز در محل ساختمان این مرکز برگزار شد.

بختیاری با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که اصحاب رسانه به خوبی انجام می‌دهند نهادینه کردن فرهنگ خیر احسان و نیکوکاری است، ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی و تورم و اتفاقات کرونایی بسیاری از مشاغل تعطیل شدند و فراخوان همدلی و مواسات مقام معظم رهبری ایران را سربلند کرد.

وی گفت: ورود ما به سال ٩٩ در شرایطی بود که کرونا گرفتاری‌های زیادی ایجاد کرد که در بودجه پیش بینی نشده بود، اما در عین حال کمیته امداد به دلیل مسئولیتی که دارد با کمک بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری توانست با موفقیت نسبی از مشکلات عبور کند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در بودجه دولتی و کمک‌های مردمی در سال ٩٩ برنامه ریزی کرده بودیم با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات را اولویت قرار دادیم، خاطرنشان کرد: این کمیته امداد بیش از ۴٠ سال است که اقدامات حمایتی انجام می‌دهد، از سالمندان و بیماران صعب العلاج و ایتام حمایت می‌کند و اشتغال در برنامه اصلی امداد است.

وی با بیان اینکه با دستور رهبری از حوزه حمایت عبور کردیم و وارد حوزه توانمندسازی شدیم، افزود: کمیته امداد در موضوع ساخت مسکن، اشتغال و تامین نیاز‌های مددجویان توفیقات خوبی داشت. در سال ٩٩ موضوع اشتغال، مسکن سازی و کار فرهنگی برای خودباوری را در صدر کار‌های خود قرار دادیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه موضوع ویروس کرونا در سراسر دنیا موجب شد بیش از ١٠ درصد اشتغال‌ها از دست برود و ۴٠٠ میلیون شغل از بین رفت، تصریح کرد: با همکاری‌ها و برنامه ریزی‌ها نه تنها کاهش اشتغال نداشتیم بلکه در مقایسه با سال ٩٨، ٣٠ درصد در این زمینه رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه ١٧۵ هزار و ٩٠٠ شغل در سال ٩٨ با ۴ هزار و ٧١٠ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ایجاد شد، بیان کرد: امسال ٢٢٠ هزار شغل با بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ایجاد شده است. در ماه مبارک رمضان بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع اطعام مهدوی را آغاز کردیم.

بختیاری با بیان اینکه در سی سال گذشته ٣ جشن عاطفه ها، نیکوکاری، رمضان نهادینه شده است، افزود: در ورود سال ٩٩ و جشن رمضان موضوع اطعام مهدوی برگزار شد و ٣١٣ آشپزخانه در سراسر کشور با مجوز وزارت بهداشت و درمان راه اندازی شد و نماینده دانشگاه علوم پزشکی در آن‌ها حضور داشت. همچنین ١٠٠ هزار نفر در ماه رمضان امسال با رعایت دستورالعمل‌ها و تکریم به صورت رایگان خدمت گذاری کردند، گفت: ۵۴٠ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی در اطعام مهدوی مشارکت مردمی داشتیم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بیش از ۵٣ هزار پایگاه بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و خیریه‌ها در این امر آماده باش بودند تا به نیازمندان کمک کنند، گفت: حدود ١٠ هزار بسته غذایی توسط گروه‌های جهادی در ماه مبارک رمضان به نیازمندان اهدا شد. ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار بسته غذایی در این امر کمک شد که ۵٠٠ هزار بسته غذایی آن کمک بنیاد مستضعفان بود و همچینن ٨٢ هزار بیمار صعب العلاج داریم که در ایام کرونا باید مراقب آن ها باشیم، ٢۵ هزار بسته کامل بهداشتی درب خانه افراد مستاصل اهدا شد که ۴۵ میلیارد تومان در این امر بنیاد مستضعفان کمک کرد و در این راستا ٩٧ میلیارد تومان کمک‌های مردمی را داشتیم.

وی در ادامه گفت:در کرونا تعداد زیادی مشاغل از دست دادیم و تا جایی که مقدور بود مساعدت به آن‌هایی که شغل خود را ازدست دادند انجام شد و مشاغل آن‌ها احیا شد.

بختیاری گفت: در حوزه مسکن به عنوان رکن دوم توانمند سازی توجه ویژه‌ای شد و در این مسیر از همه بضاعت خود استفاده کردیم. در بسته‌های حمایتی مسکن پرهزینه برترین قسمت است.

وی افزود: بهزیستی در حوزه معلولین و توانبخشی اقدام می‌کند؛ طی پنج شنبه آینده در سه استان کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بیش از ۵ هزار مسکن در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه های ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار واحد مسکونی طی تفاهم نامه ای با دو نهاد دیگر در حال ساخت است، پروانه ساختمانی، فاضلاب، امتیاز آب و برق برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است.

بختیاری اظهار کرد: ۳ هزار میلیارد تومان برای مسکن در بودجه اختصاص یافته است. حوزه مسکن طی سه سال با اولویت خانوارهای سه نفر به بالا در روستا، پس از آن شهرهای کوچک و درنهایت شهرهای بزرگ و همچنین ایتام در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: طی جلساتی که برگزار شد تهیه مسکن برای ایتام در روستاها سال آینده در دستور کار قرار گرفت و طی بررسی ها ۳۲ هزار مسکن باید برای تحقق این امر ساخته شود.

بختیاری گفت: طی سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر وام ۵ میلیون تومانی از قرض الحسنه اخذ کردند. مقرر شده است وام های تا سقف ۱۰ میلیون تومان کارمزد نخواهیم گرفت. صندوق قرض الحسنه در حوزه مسکن و کارآفرینی توفیق های خوبی داشته است.

وی افزود: ۱۴۸ هزار یتیم و ۲۲۵هزار نفر کودک محسنین تحت پوشش هستند که به دنبال جذب حامی در این حوزه هستیم؛ در برخی از استان ها ۴۰۰ هزار تومان و در برخی از استان ها ۹۰ هزار تومان سرانه به این ایتام تعلق میگیرد.

بختیاری با بیان اینکه در کنار همراهی‌های خوب، کمیته امداد خط تولید تعداد زیادی از مددجویان را در ابتدای کرونا تبدیل به تولید ماسک، گان و سایر ملزومات کرد، گفت: طی شش ماه ٢٠ میلیون ماسک در کارگاه‌های کوچک کمیته امداد تولید شد و با کمک نهاد‌های انقلابی در حال حاضر ایران صادر کننده ماسک است.

او با بیان اینکه در سال ٩٨ افزایش اجاره مسکن چند برابر شد و ما به شدت وحشت زده شدیم چرا که نگران بودیم عزت مددجویان زیر سوال رود، گفت: با دولت و قوه قضاییه مکاتباتی انجام شد و تصمیم‌های خوبی گرفته شد و رقم یک میلیون تومان به نیازمندان به صورت قرض الحسنه طی دفعات مکرر پرداخت شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۸۰۳
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha