۲۶۶۶۰۵۹
آرا شاوردیان عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با اشاره به افزایش قیمت میوه در تهران اظهار داشت: متاسفانه روز به روز شاهد افزایش قیمت میوه در کلانشهری همچون تهران هستیم و همین موضوع باعث شده که میوه از سبد خانوارها حذف شود و اقشار ضعیف و متوسط جامعه نتوانند همچون سابق اقدام به خرید میوه کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه روز به روز شاهد تورم و گرانی در کالاهای اساسی و اجناس مورد نیاز مردم هستیم و گویا دولت بازار را رها کرده و نظارت خاصی بر قیمت گذاری ها ندارد و همین امر باعث شده که اقشار متوسط و ضعیف جامعه دچار مشکل شوند و نتوانند همچون گذشته نیازهای خود را تامین کنند.

شاوردیان با بیان اینکه کنترل قیمت ها در روزهای منتهی به عید باید به صورت اصولی صورت بگیرد، گفت: اگر نظارتی بر بازار شب عید وجود نداشته باشد، فروشندگانی همچون میوه فروشان بر طبل گرانی ها خواهند کوبید و در این شرایط مردم مجبورند میوه را به دو برابر قیمت معمولی، خریداری کنند و این کار از توان همه شهروندان تهرانی بر نمی آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مصرف میوه در شرایط کرونایی برای سلامتی مفید است، خاطر نشان کرد: در شرایط کرونایی و با این قیمت بالای میوه، چطور خانواده ها می توانند به طور مرتب اقدام به خرید میوه کنند.

وی افزود: میوه یکی از نعمت های الهی است که باید قیمت آن کنترل شود اما رشد قیمت ماهانه قیمت میوه در تهران جای سوال دارد و افزایش این قیمت ها بر اساس چه ملاکی صورت می گیرد و چرا هر ماه یک میوه با قیمت نجومی در بازار به فروش می رسد؟

گفتنی است نماینده ارامنه تهران و شمال کشور درمجلس در توئیتی به گرانی میوه و بازار شب عید اشاره کرد و نوشت: «در یک سال اخیر تقریبا هرماه شاهد گرانی یکی از انواع میوه بودیم و این گرانی در شب عید نمود به مراتب بیشتری دارد.

امیدواریم دولت نخواهد با بالا بردن قیمت میوه، دید و بازدیدهای عید را کنترل کند.»

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۶۳۵
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha