download
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در مراسم اختتامیه لیگ فوتبال کودکان آینده‌ساز و لیگ داژبان دختران شهر تهران اظهار کرد: حدود هزار کودک کار در منطقه ۱۲ به ویژه در محلات هرندی و شوش حضور دارند که شهرداری تهران این افراد تحت پوشش سه مرکز پرتو و یک مدرسه صبح پویش هستند.

وی افزود: هر یک از مراکز پرتو حدود ۲۰۰ کودک کار را تحت پوشش قرار داده و ۷۰۰ کودک کار از طریق مدرسه صبح پویش تحت پوشش شهرداری قرار دارند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران افزود: شهرداری تهران تلاش کرده با اختصاص اعتباری برای پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی و مناسبتی و ورزشی حمایت‌هایی از کودکان کار انجام دهد.

سعادتی خاطرنشان کرد: همچنین تست رایگان کرونا از این کودکان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، هلال‌احمر، شهرداری، کمیته امداد، بهزیستی و ستاد ملی مقابله با کرونا در منطقه هرندی انجام می‌گیرد.

وی گفت: در بوستان ترافیک در محله بوربور ثبت اطلاعات کودکان کار که مشکوک به ابتلا به کرونا هستند انجام می‌گیرد و مجموعه درمانی الهادی جهت انجام تست و غربالگری این افراد در نظر گرفته شده است.

لزوم ترویج فرهنگ پهلوانی در میان کودکان کار

سعادتی درباره اختتامیه لیگ فوتبال کودکان آینده ساز و لیگ داژبال دختران تلاشگر شهر تهران اظهار داشت: تهران شهری برای همه عنوانی است که باید همه شهروندان را باید درگیر کند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در برگزاری برنامه امروز درگیر کردن کودکان با ورزش و استعدادیابی است.

شهردار منطقه ١٢ بیان کرد: موضوع ورزش و ترویج فرهنگ پهلوانی یکی از برنامه های مهم شهرداری تهران است که سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

وی گفت:توجه به کودکان کار یکی از مسائلی مهمی است که در منطقه ١٢ صورت گرفته و مسئله مهم توجه به فرهنگ و آموزش و پرورش آنها است‌.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۶۱۶
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha