IMG-20210224-WA0262
امیر میری ، دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه علامه طباطبایی و  مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در  گفت و گو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس در تبیین رابطه قدرت و آموزش عالی اظهارکرد: در سالهای اخیر کشورها سعی کردند با تربیت نیروی انسانی متناسب با اهدافشان برای کشورهای دیگر، آن کشور ها را در اختیار و کنترل خود در آورند.

وی ادامه داد: کشورهایی که  در دنیا بالاترین تولید ناخالص ملی را دارند، کشورهایی هستند که در آموزش عمومی و عالی خود سرمایه گذاری می کنند و  با صرف هزینه آموزش و جذب افراد از کشورهای دیگرو سرمایه گذاری بر آن ها، این افراد را جزو سیاسیون و افراد رده بالا قرار می دهند.

میری، بیان کرد: اساسی ترین رکن قدرت در صده اخیر، هزینه کرد بر روی آموزش عالی است و یکی از کشورهایی که  بیشترین تولید ناخالصی ملی را دارد، آمریکا است و یقینا هر کشوری که بیشترین هزینه را در  آموزش داشته باشد، میزان بهره آن کشور نیز در جنبه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتر است.

وی در رابطه با تفاوت پزشک حکیم و غیر حکیم، افزود: بحث حکمت بنیان در ایران یک دهه است که به آن پرداخته و پژوهش هایی در این رابطه انجام شده است؛ لیکن در نظام دانشگاهی آمریکایی، انسانیت و اخلاق رو به افول است.

مدیر آموزش دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: پزشک حکیم به لحاظ عقلی،  فلسفی، فطری، عرفانی و علمی در کار خود تفکر می کند‌ و زمانی که فردی در این مسائل تفکر کرد، آن وقت کار او حکیمانه می گردد و دیگر صرفا به جهت مادی به کار خود نمی نگرد.

وی در پایان، اشاره کرد: امیدواریم نظام دانشگاهی حکیم پرور در دنیا عالم گیر شود و انسانیت و اخلاق را پیشه راه خود قرار دهد و اخلاق مدارانه رفتار کند.

انتهای پیام/

سارا پیرانه



کد خبر: ۴۵۴۸
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha