۶۱۸۵۶۲۹۶

به گزارش تهران پرس ، محمد جواد آذری جهرمی  با حضور در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا و نخستین جشنواره اینترنت اشیا، نسل پنجم تلفن همراه(۵G) را به صورت رسمی افتتاح کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به راه‌اندازی سه سایت نسل پنجم برای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، گفت: این نخستین سایت نسل پنجم برای استفاده عموم مردم است.

وی به رونمایی از کاربردهای نسل پنجم تلفن همراه در نمایشگاه اینترنت اشیا، اشاره کرد و افزود: شرکت‌های فعال در این حوزه در حال هم‌افزایی هستند که بتوانند زیست‌بوم این حوزه را برای استفاده حداکثری در اقتصاد دیجیتال فعال کنند. امیدوارم این حرکت، حرکتی رو به جلو باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی نسل پنجم در جزیره کیش در اول اسفند ماه خبر داد و افزود: ایرانسل در دو هفته نخست اسفند نیز در شیراز نسل پنجم تلفن همراه را راه‌اندازی می‌کند. پروژه‌های نسل پنجم تلفن همراه توسط همراه اول نیز در آینده راه‌اندازی می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به راه‌اندازی نسل پنجم و همچنین اتصال شبکه ثابت و همراه به هم، بیان کرد: با این کار شاهد یک تحول بزرگ در حوزه شبکه ملی اطلاعات هستیم و توسعه نسل پنجم هم بر اساس سند شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود.

آذری جهرمی، پیش از این در توئیتر نوشته بود: استفاده عمومی از اینترنت نسل پنجم ایرانسل در پارک آب و آتش تهران میسر خواهد بود. پس از آزمون‌های موفق در مراکز دانشگاهی، نسل پنجم تلفن همراه به صورت عمومی نیز در دسترس همه خواهد بود. مشهد، کیش و شیراز شهرهای بعدی برای استفاده عمومی اینترنت نسل پنجم هستند که در اسفندماه افتتاح می‌شوند.

انتهای پیام

کد خبر: ۴۳۷۲
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha