۴۳۹۸۲۰
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی تهران پرس،علیرضا مهرپویان طارانی عضو شورای شهر اسلامشهر ، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما درباره ساخت پل صالحیه به واوان اسلامهشر گفت: شهرداری صالحیه باید پاسخگو باشد که چرا وقتی می خواهد به حریم یک شهر و شهرستان دیگر به قول خودشان مسیر مهمی را احداث نمایند ( هرچند انتهای این مسیر دقیقا به درون خانه های مردم واوان منتهی می شود) ، حتی نقشه های یک طرح مهم را ارائه نمی دهد و اصرار دارد با پنهان کاری کار را پیش ببرد. منطقی بود که برای چنین کاری حداقل یک جلسه کاری با مسئولین شهرداری اسلامشهر برگزار می گردید. طبیعی است وقتی همه چیز قرار است مثل ساخت و سازهای شبانه پیش برود دیگر هیچ اطلاعی در دست هیچ کسی نخواهد بود.

 

نماینده مردم اسلامشهر در پارلمان شهری، با اشاره به ضرورت های توسعه راه ها و شریان های شهری و بین شهری، گفت: نیازی به توضیح اضافی نیست که ساخت کمربندی صالحیه فقط برای مردم این شهر مفید و مهم است و مردم اسلامشهر به ویژه اهالی شهرک واوان اصلا نیازی به این مسیر نداشته اند و اساسا از این اتفاق خوشحال نیستند.

 

او اضافه کرد: مساله ای که شهروندان اسلامشهری را آزار می دهد، تخلیه بار ترافیکی صالحیه به عنوان یک شهر متراکم و شلوغ به یک محله در اسلامشهر است در حالی که این با هیچکدام از اصول فنی سنخیت ندارد. این در حالی است که آنها اگر با مسئولان اسلامشهر همفکری می کردند نه تنها ما نیز استقبال می کردیم بلکه راهی را پیشنهاد می دادیم که هم برای مردم صالحیه بهتر و مفید تر باشد و هم برای اهالی واوان ایجاد مشکل و زحمت نکند.

 

وی گفت:مساله ای که درباره تبادل فرهنگی بین صالحیه و واوان مطرح می کنند دقیقا در تضاد با این موضوع است چرا که وقتی شما بدون هماهنگی و به شکل بساز بفروش ها شبانه می خواهید جاده بسازید قبل از آن که مردم فرهنگ خود را منتقل کنند، مسئولان فرهنگی عدم احترام به حریم سایرشهرها را منتقل می کنند و این نه در تراز مدیران جمهوری اسلامی است و نه، اصلا مردم محترم صالحیه با آن پیشینه فرهنگی اهل چنین موضوعاتی هستند.

 

رئیس کمیسیون حقوقی و شهرسازی پارلمان شهری اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری های انجام شده از سوی مسئولان شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و گفت: از مهر ماه ۱۳۹۵ پیگیری های قانونی برای تعیین تکلیف این جاده آغاز شده و جلسات متعددی نیز در سطح استان برگزار شده است. مساله اینجاست که شهرداری صالحیه با طرح تفصیلی که در دست دارد می خواهد همه شهرهای مسیر را به سمت تهران به صورت سنگر به سنگر فتح کند و زمین های بیابانی اطراف آن را آباد کند اما توجه به این موضوع نمی کند که شهرداری نمی تواند برای حریم یک شهر و شهرستان دیگر تصمیم بگیرد و حداقل اقدامی که باید صورت بگیرد این است که محترمانه جلسه بگذارد و رسما درخواست همفکری و همکاری داشته باشد که به نظر می رسد اساسا با روحیه شهردار محترم صالحیه در تضاد است.

 

او اضافه کرد: ایجاد راه های بین شهری مستلزم طی روال قانونی است که متاسفانه در این مورد به خصوص صورت نگرفته و یا بصورت یکطرفه و ناقص و سلیقه ای انجام شده است. این که ما نامه یک نهاد را بزنیم زیر بغلمان و آن را سند کارهای بدون هماهنگی خود قرار بدهیم، حتی اگر از سمت مردم مورد توجه قرار نگیرد حتما از سوی رسانه ها مورد توجه قرار خواهد گرفت و مطمئنا نتیجه و استنباط آن جالب نخواهد بود.

 

مهرپویان طارانی درادامه با تاکید بر این که شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر با توسعه معابر و شریان های بین شهری اطراف اسلامشهر هیچ مشکلی ندارد، گفت: اگر این کار بر اساس قوانین و اصول فنی باشد ما با آغوش باز استقبال می کنیم و حتی آمادگی مشارکت و همکاری جدی داریم اما این که شما بار ترافیکی یک شهر را به یک محله و شهرک تخلیه کنید نه تنها تجاوز به حریم روانی آن شهر و اهالی آن به شمار می رود بلکه نقض فاحش اصول فنی و مهندسی است و ما تمام قد در دفاع از حقوق شهروندان در برابر این کار که غیر فنی و عاری از اخلاق مدیریتی است، ایستادگی خواهیم کرد.

 

او همچنین تصریح کرد: این که اهالی یک روستای واقع در مسیر از یک اتفاق عمرانی خوشحال باشند قابل تعمیم به همه اهالی یک شهرک ۱۰۰ هزار نفری نیست. بنابر این بهتر است به جای کارهای پوپولیستی و تبلیغات محور، به دنبال کارهایی عمیق و ماندگار باشیم و از سپر کردن مردم در برابر کارهای غیراصولی خودمان پرهیز کنیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر در پایان ضمن تشکر از صبوری و سعه صدر اهالی واوان و خویشتنداری از واکنش های نامناسب، گفت: متخصصان شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر آمادگی دارند تا در جلسات فشرده، اصول فنی و قانونی ساخت و توسعه معابر را به شهردار محترم صالحیه متذکر شده تا دیگر شاهد بروز مشکلات اینچینی و رکود در طرح های عمرانی شهرها نباشیم چرا که این موضوع با توجه به فضای اقتصادی موجود، تنها به هدر رفتن منابع عمومی و زیان مردم شهرها منجر می شود.

 

لازم به توضیح است، پیش از این مردم ولایتمدار شهرک واوان شهرستان اسلامشهر بارها در دیدار با بخشدار مرکزی ،اعضای شورای شهر،شهردار،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و امام جمعه واوان اسلامشهر ابراز نارضایتی خود را در خصوص پروژه مسیر ارتباطی صالحیه به واوان را به گوش مسئولین رسانده اند و انتظار می رود مسئولین ذیربط اقدامات و تصمیمات لازم را درخصوص توقف این پروژه اتخاذ و به مطالبات مردمی شهرک واوان اسلامشهر رسیدگی نمایند.

 

انتهای پیام/

حسین رشیدی
کد خبر: ۴۳۹۹
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha