IMG_20210214_143934_099
به گزارش تهران پرس، علی خضریان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس پیرامون طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اصل دغدغه نمایندگان طراح و امضاء کنندگان این طرح، ساماندهی حقوقی و نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی است. در حال حاضر به دلیل شناسایی ماهیت حقوقی دانشگاه، این دانشگاه تحت پوشش سایر قوانین کشور قرار نگرفته و همین مساله باعث شده است که از حداقل نظارت برخوردار نباشد.

 

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس با بیان اینکه سیستم حقوقی قضایی به دلیل ماهیت حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص این دانشگاه مستاصل است، ادامه داد: در حال حاضر دیوان عدالت اداری به دلیل ابهام در ماهیت حقوقی دانشگاه آزاد صلاحیت ورود به مسایل این دانشگاه را ندارد. همچنین مرجع رسیدگی نهایی به اختلافات میان دانشگاه و کارکنان استخدامی، خود دانشگاه آزاد اسلامی است. بنابراین دستگاه قضایی و هیات های حل اختلاف وزارت کار به مسائل کارمندان این دانشگاه ورود نمی کنند.

 

وی مطرح کرد: از این رو چنین سوالی مطرح می شود آیا این مسئله ظلم در حق کارکنان شریف این دانشگاه نیست؟ اگر بخواهند از ظلم مسئولان این دانشگاه شکایت کنند، باید به کجا شکایت ببرند؟ چرا دانشگاه آزاد باید در این قضیه تافته جدا بافته باشد؟

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را به راحتی زیر پا می گذارد و به هشدارها توجه نمی کند. به عنوان مثال تعدادی از مسئولان ارشد این دانشگاه خلاف ضوابط و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شده اند. زیرا مسئولان دانشگاه خیالشان راحت است که کسی سراغشان نمی آید. البته کمیسیون اصل نود بر اساس گزارش های ارسالی به مسئله انتصابات غیرقانونی دانشگاه آزاد ورود کرده و در حال بررسی است.

 

خضریان با تاکید بر اینکه نمایندگان در این مجلس بنا دارند نظارت دقیقی بر مسایل دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد، گفت: در مورد اینکه یکی از مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اخیرا اظهار داشته است که این دانشگاه از شفافیت برخوردار است، باید پرسید دقیقا منظور ایشان از شفافیت چیست؟ اگر منظور مقررات و دستورالعمل های این دانشگاه در حوزه های آموزشی و پژوهشی است، باید گفت متاسفانه هیچ یک از مصوبات شوراها و مجامع عالی دانشگاه اعم از هیات امنای مرکزی، استانی، هیات رئیسه و غیره هیچگاه منتشر نشده و در دسترس عموم نبوده است.

 

خضریان مطرح کرد: در خصوص عملکرد مالی این دانشگاه نیز هیچ شفافیتی وجود ندارد. هیچ کس از جزئیات بودجه مصوب هیات امنا و نتایج حسابرسی این دانشگاه اطلاعی ندارد. حقوق مدیران این دانشگاه نیز شفاف نبوده اینکه مدیران دانشگاه مدعی شفافیت در این دانشگاه هستند، جای تعجب است.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص نظارت حاکمیتی نیز باید گفت هیچ نهادی در حوزه مالی بر این دانشگاه نظارت ندارد و موسسات حسابرسی که مسئولان مدعی آن هستند فقط به هیئت امنا دانشگاه پاسخگو بوده و به نوعی نظارت از نوع نظارت داخلی و درونی است، متاسفانه نتایج همین حسابرسی هم تاکنون منتشر نشده است.

گفتگو از ساراپیرانه

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۳۱۱
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha