۲۰۱۹۱۲۱۰۹۰۲۳۵۴۲۹۵۲
احد آزادیخواه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  تهران پرس در تشریح اینکه توهین در فرهنگ اسلامی هیچ جایگاهی ندارد، اظهارکرد: هتک حرمت را به هیچ عنوان نمی پسندیم و حق نداریم به مسئولان نظام توهین و جسارت کنیم و از سوی دیگر، مسئولان هم حق توهین به مردم را ندارند و این توهین می تواند در استفاده از ادبیات نسنجیده و یا عملکرد ضعیف باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی هایشان تاکید داشته اند که بی حرمتی، بددهنی و بدزبانی ممنوع در جامعه ممنوع است و باید با این ناهنجاری ها در جامعه مقابله کرد و بهترین روش آن، فرهنگ سازی است.

آزادیخواه با بیان اینکه رئیس جمهور آغاز کننده استفاده از الفاظ و ادبیات توهین آمیز در طول سال های گذشته در جامعه بوده است، گفت: رئیس جمهور بارها در مواجهه با منتقدان برجام و منتقدان عملکرد دولت از الفاظ و ادبیات ضدارزشی استفاده کرده و آغاز کننده توهین بوده است و زمانی که منتقدان خود را با تعابیری همچون "بروید به جهنم" و یا "یک مشت بی سواد" خطاب می کرد، باید می دانست که با این اقدامش باعث ترویج فرهنگ توهین در جامعه می شود و این توهین ها می تواند از سوی مردم به مسئولان دولتی به دلیل کارنامه و عملکرد ضعیف بازگردد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه در طول این سال ها، کم لطفی ها و ادبیات هایی که از رئیس جمهور دیدیم و شنیدیم، در حد و شان جایگاه وی در ریاست جمهوری نبود و اگر می بینیم که این توهین ها به دلیل عملکرد ضعیف دولت در حال بازگشت به مسئولان دولتی است، باید بررسی کنیم که علت آن چیست و نشات گرفته از چیست؟ یقینا مشکلات معیشتی هم نقش پررنگی در این ماجرا داشته و باید آن را مداوا کرد.

وی با اشاره به اینکه  مردم در فشار اقتصادی و معیشتی هستند، تصریح کرد: هتک حرکت به رئیس جمهور قابل قبول نیست  اما باید رئیس جمهور خودش هم مانع از ترویج فرهنگ توهین در جامعه شود و با استفاده از ادبیات مناسب و ارائه کارنامه عملکردی مناسب در زمینه اقتصادی، آرامش را به جامعه بازگرداند.

انتهای پیام/

سارا پیرانه

 

 
کد خبر: ۴۳۲۸
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha