Screenshot_۲۰۲۱۰۲۱۱-۱۳۴۰۲۴_Chrome
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس، گفت: با گسترش علم و فناوری، تغییر در سبک ارتباطی مردم بروز و ظهور یافته است. فعالیت ارتباطاتی مردم به فضای مجازی انتقال یافته است. مجرمین نیز به این محیط وارد شدند و سوء استفاده می‌کنند. جرائم در این حوزه در حال  افزایش است و بایستی، پلیس  فعالیت خود را افزایش دهد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی مرکز رصد فضای مجازی مرتبط با پلیس آگاهی اعم از سرقت و جرائم است، خاطر نشان کرد: فضای مجازی را به صورت مستمر رصد خواهیم کرد تا مجرمین را شناسایی و آنگونه که با مجرمین فضای حقیقی برخورد می کنیم، با آنان نیز برخورد کنیم.

سردار لطفی با تاکید بر اینکه مردم باید اطلاعات خود را از چگونگی استفاده از فضای مجازی افزایش دهند، گفت: اگر برخی افراد آگاهی و سواد کافی از چگونگی استفاده فضای مجازی ندارند از ورود به معاملات در این فضا جدا پرهیز کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در سال جاری یک درصد افزایش سرقت های خرد و ۸ درصد افزایش کشف را نسبت به سنوات گذشته شاهد بودیم که بیش از ۷۴ درصد این جرایم کشف شدند.

وی ادامه داد:  همچنین ۹۵ درصد جرایم جنایی نیز با همکاری قوه قضاییه و کارآگاهان در  پلیس آگاهی کشف شده است.

سردار لطفی در تشریح آسیب شناسی  و اقدامات پلیس در رابطه با جرائم بیان کرد: پلیس، دفتر فرماندهی انتظامی و ناجا دفتر تحقیقات منسجمی را دارند. این دفاتر با هماهنگی های صاحبان اندیشه به بررسی علل و عوامل وقوع جرم می پردازد.

گفتگو از ساراپیرانه
کد خبر: ۴۱۸۹
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha