۷b0920be-da11-4cc0-9b46-db96b6f5d169
به گزارش گره اجتماعی تهرانپرس، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با حضور جمعی از مدیران ارشد شهری این منطقه به بازدید از بازارچه مناسبتی دست‌سازه‌های مادران شهر تهران واقع در میدان شهدا پرداخت.

وی در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده برای برپایی این بازارچه گفت: هر جای دنیا که زنان توانمند و کوشا بتوانند در عرصه‌های مختلف جامعه حضور فعال داشته باشند، آن منطقه شاهد رشد و شکوفایی خواهد بود.

شهردار قلب طهران با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از حضور زنان در جامعه ادامه داد: به همین منظور، برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای کسب توان لازم در مورد مدیریت عرصه‌های مختلف زندگی و بالارفتن عزت نفس بانوان، همچنین به منظور کسب هویت فردی و جمعی و بهبود جایگاه اقتصادی و اجتماعی در دستور کار اداره امور بانوان شهرداری تهران قرار گرفته که در این برنامه، کمک به اشتغال به عنوان گام نخست در این برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: بازارچه مناسبتی «دست‌سازه‌های مادران شهر تهران» ویژه هفته زن-دهه فجر با تعداد ۱۵ غرفه در میدان شهدا، ابتدای خیابان ۱۷ شهریور شمالی راه‌اندازی شد که در این بازارچه، بانوان سرپرست خانوار به فروش کالا و اقلام تولیدی خود پرداختند. این غرفه‌ها از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به فعالیت مشغول بودند و ساعت بازدید از این غرفه‌ها ۱۰ صبح تا ۲۰ اعلام شد که به مدت ۱۰ روز به منظور فروش تولیدات بانوان سرپرست خانوار در این منطقه دایر بود.

گفتنی است در حال حاضر ۱۴۵۱ زن سرپرست خانوار در منطقه ۱۲ وجود دارند که از این بین ۱۳۲ نفر در مراکز کوثر و همچنین به صورت مشاغل خانگی و خوداشتغالی مشغول‌به‌کارند. منطقه ۱۲ در این دوره در حال به‌روزرسانی زنان سرپرست خانوار است و بر اساس گروه سنی و جامعه هدف برای آنها برنامه‌ریزی خواهد شد؛ بدین صورت که برای گروه سنی ۲۵ سال تا ۴۵ سال توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی و برای گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته شده است؛ همچنین یک سری برنامه‌ها نیز برای فرزندان و دختران خانواده زنان سرپرست خانوار مانند آموزش، توانمندسازی و اوقات فراغت در نظر گرفته شده است. در بحث توانمندسازی نیز ایجاد توانایی به لحاظ شخصیتی، رفتاری، خودشناسی و مواردی مانند آموزش، اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی مورد نظر شهرداری این منطقه است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۴۱۹۸
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha