ind1119999ex
به گزارش تهران پرس ، در این مراسم آیت الله محمود محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیشرفت های شگفت انگیز علمی، سیاسی، فرهنگی و نظامی کشور را حاصل فداکاری و ایثارگری های ملت بویژه خون شهیدان و نیز صبر و استقامت خانواده معظم شهدا دانست و بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم در همه زمینه ها و ابعاد علمی، اجتماعی، نظامی و دفاعی، فناوری های نوین، بهداشت و درمان، عمران و آبادانی رتبه های بالایی را در بین کشورهای پیشرفته دنیا بدست آوریم.

او در بخش دیگری ضمن تشکر از اقدامات فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری ها به عنوان یک نهاد خدماتی در مقایسه با سایر نهادها بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز پیرامون تمدن ایرانی و روحیه پهلوانی مردم این تمدن صحبت کرد و انقلاب اسلامی را از برکات این روحیه دانست.

به گفته او جلوه پاک این روحیه پهلوانی در شهدا دیده می شود و از مصادیق بارز آن سردار سلیمانی بود که با داشتن این روحیه خود را همیشه متواضعانه سرباز این سرزمین می دانست و این موضوع گویای این است که چقدر ایشان با مردم و فرهنگ این کشور عجین بود.

در ادامه این مراسم سردار حسین دینی معاون هماهنگ کننده سپاه محمد رسول الله با اشاره اتفاقات مختلفی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور افتاده است، افزود: پرچم میهن اسلامی با درایت مقام معظم رهبری و استقامت مردم همچنان برافراشته است.

سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تشکر از مدیریت شهری و شهردار این منطقه برای احداث این مقبره ، از اقدامات این شهرداری در ارج نهادن به مقام شامخ شهدا تقدیر کرد.

در این مراسم همچنین علی توکلی شهردار منطقه احداث مقبره شهدا را کاری ماندگار و ارزشمند دانست که در راستای حفظ یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته است و بدون شک نیز رضایت خدا و خلقش را به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: امروز در این مکان مقدس گردهم آمده ایم تا با شهدای گرانقدر دفاع مقدس تجدید میثاق کرده و این پیام را به آن ها بدهیم که تا زنده هستیم یاد آنان را گرامی داشته و راهشان را ادامه خواهیم داد.

در این مراسم که حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سردار کاظم یزدانی از فرماندهان بسیج سپاه محمد رسول الله، سرهنگ پاسدار رضا گرشاسبی فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح، رضا جلالی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران، داود نورچه ای معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، سید حسین موسوی بلده رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران نیز حضور داشتند یادمان شهدای گمنام بوستان ۲۲ بهمن با حضور مقامات، مسئولان حاضر و خانواده معظم شهدا رونمایی شد.

پخش کلیپ و اجرای موسیقی، اجرای گروه سرود، گل افشانی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از برنامه های جانبی این مراسم بود.
کد خبر: ۴۱۷۶
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha