ind3333ex
به گزارش تهران پرس ، عقیلی سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری منطقه ۳ در این باره می گوید: در این دوره از ممیزی قصد داریم تا با بروزرسانی داده ها و اطلاعات املاک، وضع موجود کاربری های املاک،فعالیت های غیرمسکونی در ساختمان ها، املاک فاقد مجوز، تراکم، نوع مصالح بکار رفته شده در ساختمان ها و بناهای آنها را با بهره گیری از ظرفیت های نواحی بررسی کنیم.

او بیان می کند: تمامی نقشه های املاک این منطقه در قالب ۴ هدف بروز رسانی شده است، در این باره می توان از امکان دریافت اطلاعات آنلاین، بازدید تیم نظارت متشکل از کارشناسان متخصص شهرسازی نام برد.

عقیلی با ذکر حساسیت و لزوم پیگیری ویژه موضوعات درآمدی برای تامین به موقع منابع نقدی شهرداری تهران، گفت حوزه های ذی ربط را برای پیگیری پرونده های مطرح شده دعوت می کنیم وبه منظور بررسی و نحوه عملکرد بهینه با معاونت شهرسازی ، اداره املاک، اجرای احکام، اداره حقوقی و نواحی به بحث و تبادل افکار می پردازیم. سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری منطقه ۳ در این رابطه گفت: به منظور دستیابی به توسعه پایدار باید دقت نظر داشت و نسبت به ثبت موارد جدید وصول عوارض در سریع ترین زمان ممکن اقدام نمود

چندی پیش احمد تواهن شهردار منطقه سه تهران با اشاره به آغاز ششمین دوره ممیزی املاک شهر تهران، این اقدام ارزشمند را سبب به روز شدن اطلاعات شهر دانست که بر اساس آن می‌توان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در شهر انجام داد.

به گفته او؛ با اطلاعات ناقص نمی توان به یک برنامه مطلوب و کارآمد دسترسی پیدا کرد و به طور قطع با چنین رویه ای مدیران شهری و شهر در اجرا به مشکل برمی‌خورند و چه بسا از اهداف خود دور ‌شوند.

تواهن با اشاره به اسناد و قوانین بالادستی درباره ممیزی املاک بیان داشته است؛چون شهر موجود زنده و پویاست قانون گذار پیش بینی کرده که هر پنج سال یکبار تغییرات در شهر ممیزی و اطلاعات قبلی به روز شوند. از جمله عوارض قانونی عوارض نوسازی است و زمانی این عوارض واقعی‌ خواهند بود که مبتنی بر اطلاعات ممیزی باشند.
کد خبر: ۴۱۴۲
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha