۱۵۷۷۲۹۱۱۲
به گزارش تهران پرس ،  از استانداری تهران، عبدالرضا چراغعلی روز شنبه در چهل و هفتمین کمیته زیرساخت و بازآفرینی کلان شهر تهران با موضوع ایمنی بازار تهران که در محل سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد اظهار داشت: بیشتر املاک در محدوده بازار تهران متعلق به سازمان اوقاف است به نظر می‌رسد باید جلسه‌ای ویژه با حضور نمایندگان صاحبان املاک تجاری در بازار تهران با نمایندگان اوقاف طرف مدت دو هفته جاری تشکیل شود.

وی گفت: اداره کل ثبت استان تهران اقدامات جدی را برای تهیه طرح کاداستر بازار تهران صورت دهد و باید برخی عرصه‌های بلاتکلیف در این خصوص تعیین تکلیف شوند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: کارگروه اوقاف کمیته زیرساخت و بازآفرینی کلان شهر تهران در خصوص بازار تهران به صورت ویژه تشکیل می‌شود و خوشبختانه مجموعه اوقاف با نظر مثبت و مساعد به موضوع بازآفرینی بافت فرسوده بازار ورود پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به بافت تاریخی بازار تهران بازآفرینی در بافت‌های فرسوده این نقطه از شهر تهران حتماً باید با رعایت ملاحظات وقوانین مربوط به میراث فرهنگی صورت پذیرد.

چراغعلی تاکید کرد: سازمان آتش نشانی تهران موظف به شناسایی کانون‌های خطر در محدوده بازار است و باید ظرف مدت دو هفته گزارشی جامع در این خصوص به کمیته زیرساخت ارائه دهد.
کد خبر: ۳۹۲۶
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha