Screenshot_۲۰۲۱۰۱۲۷-۰۱۳۵۴۵_Chrome
محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه  در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس در تبیین  علت استعفای رئیس سازمان بورس،  اظهارکرد: از علل استعفای قالیباف اصل، می توان به  ناکارآمدی مدیریت بورس در چندماه گذشته اشاره کرد و  علت دیگر اینکه به کرات جلساتی با وی در مجلس گذاشته شد و نکاتی را گوشزد نمودیم که در نهایت منجر به استعفای او گردید.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در تشریح عوامل ومشکلات سازمان بورس توضیح داد: این مشکلات دلایل بیرونی و داخلی دارد که از جمله دلایل بیرونی، تصمیمات و سیاست هایی است که بعضا از سمت حقوقی های بورس صورت می پذیرد؛ که تصمیمات آن ها در سقوط و صعود بازار سرمایه اثر دارد و بخشی دیگر به جهت ناهماهنگی های بین وزارت خانه ها است.

این نماینده مجلس علل مشکلات داخلی بورس را اینگونه تشریح کرد: عدم رعایت صحیح قوانین و دستورالعمل ها، عدم نظارت صحیح بر عملکرد بازار سرمایه و بخشنامه های خلق الساعه منجر شده که بخشی  که باید از بیرون حل شود، با هماهنگی وزرا و سازمان ها ی اقتصادی انجام گردد.

وی در پاسخ به این سوال که اوضاع آینده بورس را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: شرایط اقتصادی کشور از ۳ماه پیش شرایط مثبتی را داشت؛ اما یک حبابی آمد و در مقطعی خالی شد و اکنون قیمت هایی که در بازار بورس است بسیار پایین تر از قیمت واقعی سهام است.

زنگنه ادامه داد: باید هماهنگی سازمان و دستگاه های دولت و کارآمدی بازار سرمایه از لحاظ نظارت بر نهادهای مختلف بازار سرمایه انجام شود و اگر این نکات رعایت گردد، روند صعودی را در بازار بورس شاهد خواهیم بود و نکته جالب اینکه اگر مردم در موضوع بورس شتاب زده عمل نکنند در روزهای آینده اوضاع بورس بهتر خواهد شد.

گفتگو: سارا پیرانه

انتهای پیام؛
کد خبر: ۳۸۱۸
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha