۱۵۷۷۲۵۶۷۱
به گزارش تهران پرس مهدی حیدری عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی با دبیران احزاب و گروه های سیاسی که در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد، با بیان اینکه احزاب به عنوان عامل تاثیر گذار و نهاد رابط بین حاکمیت و مردم هستند، اظهار داشت: با توجه به شرایط شهرستان دماوند شاهد افزایش استقبال در حوزه شوراهای اسلامی در دوره قبل بودیم و در این دوره نیز این مشارکت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم فضای مشارکت و گفت وگوی سیاسی بیشتر شود؛ افرادی که مسئولیت احزاب مختلف را بر عهده دارند، باید دراین حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند تا در نهایت فردی انتخاب شود که در توسعه کشور نقش پررنگی ایفا کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عدم روشنگری حد وظایف شوراها توسط احزاب برای مردم، موجب بیان شعارهای غیر واقعی توسط کاندیداها می شود و احزاب از نهادهای توانمندی است که می تواند در این حوزه فعال باشد.

فرماندار دماوند با بیان اینکه وجود گروههای مختلف با عقاید متفاوت، مشارکت را بالا میبرد، گفت: وجود عقاید مختلف در بین گروه های سیاسی ظرفیت بالایی برای پویایی است.

حیدری هوشیار کردن افراد بی تفاوت به شرکت در انتخابات را هنر احزاب و گروههای سیاسی دانست و تصریح کرد: ممکن است توجیهاتی برای عدم حضور افراد در پای صندوق رای وجود داشته باشد، اما هنر احزاب و نخبگان سیاسی، ایجاد رضایت در فرد به جهت شرکت در انتخابات است.

وی ادامه داد: انتخابات ۱۴۰۰ با بیماری کرونا همراه است و در خصوص حمایت احزاب از کاندیداها، باید سلامت مردم در نظر گرفته شود و احزاب در چارچوب رعایت پروتکل ها، با مجموعه اجرایی تعامل بالایی داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما در شهرستان دماوند زودتر از سایر شهرستان‌ها اقدام به برگزاری نشست‌های ستاد برگزاری انتخابات کردیم و تلاش ما بر این است که با بررسی قانونمند صلاحیت کاندیداها، حق کسی ضایع نشود و فضایی ایجاد شود تا آگاهی سیاسی لازم با فعالیت گروهها و احزاب سیاسی به مردم ارائه شود.

وجود ۱۳ دفتر حزب فعال در شهرستان دماوند

ابوالفضل حلیم زمهریر، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند نیز در جلسه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ دفتر حزب فعال در شهرستان دماوند وجود دارد که مجوز ۲ مورد از آنها در ماه‌های اخیر صادر شده است؛ مجموعه فرمانداری در بررسی درخواست ها و صدور مجوز دفاتر احزاب نهایت و کمال همکاری را با احزاب داشته و خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در خرداد ۱۴۰۰ شاهد برگزاری ۳ انتخابات در شهرستان دماوند خواهیم بود، افزود: شاخص‌های ابلاغی از سوی وزارت کشور در خصوص انتخابات شامل رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت است.

حلیم زمهریر بیان داشت: در خصوص موضوع فراهم آوردن شرایط رقابت و مشارکت حداکثری مردم، امیدواریم با همکاری و مشارکت دفاتر احزاب بتوانیم عملکرد خوبی در سطح شهرستان دماوند داشته باشیم و انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری را رقم بزنیم.
کد خبر: ۳۸۲۶
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha