۱۳۹۸۰۹۱۳۱۵۱۵۰۴۵۴۲۱۹۰۳۳۵۹۴
به گزارش خبرنگار تهران پرس، سردار محمد حسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست تخصصی راهیان نور مجازی دانش آموزی که در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهم که رهبرمعظم انقلابی اسلامی نیز به آن تاکید دارند، تربیت نیروی انسانی است و حتما باید محتوای اصلی آن اسلام ناب،قرآن کریم و سیره ی ائمه معصومین (ع) باشد.

وی در ادامه افزود: بزرگترین نقاط عطف انسان سازی در تاریخ اسلام و در تاریخ انبیاء «جهاد و مجاهدت» است و غیر از این چیز دیگری نمی توانیم پیدا کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بان بیان اینکه جهاد و مجاهدین مهمترین قسمت تاریخ همه تمدن ها را تعیین کرده اند، اظهار داشت: امروزه باید محتوای تربیت و تعالی انسان هایی که ادعای سربازی امام عصر(عج) را می کنند جهاد باشد.

وی افزود: فرهنگ جهاد، تفکر جهاد، نگاه جهادی و... بزرگترین ذخیره های انقلاب اسلامی ایران است ولی شاید از آن کم استفاده می کنیم و این تفکر می تواند ما را در تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی یاری دهد.

سردار سپهر با بیان اینکه وظیفه راهیان نور، تربیت انسان هاست، تاکید کرد: انتقال مفاهیم و ارزش های واقعی جهاد، مقاومت، ایستادگی، جهاد کبیر، جهاد اکبر و جهاد اصغر به نسل امروز ما و به نسل های آینده از جمله اثرات اردوهای راهیان نور است و این ذخیره و گنج ناتمام، پرارزش و دائمی دفاع مقدس در اختیار ما قرار دارد و می توانیم بگوییم که امروز فرهنگ دفاع مقدس کارخانه انسازی سازی ما محسوب می شود.

وی تاکید کرد: امروز می بینید که تمام دنیا نگاهش مقابله با انقلاب اسلامی ایران است و در آمریکا و بسیاری از کشورهای استکباری و استعماری هر رئیس جمهوری که در ۴۱سال گذشته سر کار آمده، هر سخنرانی که می کند، در هر محفل یا سفری می رود، در هر نقطه جهان که باشد، یک بخش آن مربوط به جمهوری اسلامی ایران است؛ چون فهمیده‌اند که ما در برابر تمام دنیای شیطانی، مادی و پست آنها با تفکرات قرآنی و اسلامی ایستاده‌ایم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: استکبار جهانی از قدرت جهاد انقلابی که اسلام برای ما به ارمغان آورده است و ما در ۴۱ سال گذشته انقلاب و نظام اسلامی را با آن حفظ کرده ایم، به شدت هراس دارند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت موضوع تربیت دانش آموزان گفت: دانش آموزانی که با شاخص های جهاد در راه خدا تربیت یافته باشند، تاریخ ساز و تمدن ساز می شوند.

وی ضمن پرداختن به اهمیت فضای مجازی اذعان کرد: با این هجمه هایی که در شبکه های اجتماعی و مجازی انجام می شود، دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی ما در این فضا روی آورده اند تا در فضای جامعه ما اثرگذار باشند و یکی از راه های میان بر مبارزه با تغییرات منفی سبک زندگی ایرانی و اسلامی، آشنا کردن و مانوس کردن فرزندان به دفاع مقدس است.

سردار سپهر خاطر نشان کرد: دست اندر کاران راهیان نور از این فرصت اردوهای راهیان نور برای معرفی دفاع مقدس در غرب آسیا هم استفاده کنند و راهیان نور جبهه مقاومت را احیا کنند؛ چرا که ما امروز فقط به دنبال گسترش تمدن نوین اسلامی در تمام کشورهای اسلامی هستیم و سرمایه اصلی در این کار همان جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت است.

سردار سپهر در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز می بینیم که شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین شخصیت های قرن ۲۱ در کنار حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی است و تمام زندگی حاج قاسم جهاد بود و امروز دنیا متاثر از فرهنگ جهادی است که شهید سلیمانی به آن روی آورده بود.

وی اضافه کرد: افرادی که در عرصه راهیان نور کار می کند باید مدیر جهادی باشند و برای مدیر جهادی، صبر و تلاش و حوصله سرمایه اوست و راه خود را پیدا می کند و هزار راه نرفته وجود دارد که به کمک خدا باید آن را پیدا کنیم و کارها را توسعه بدهیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر بسیج دانش آموزی پیوند بین دانش آموز را با مدرسه و خانواده و راهیان نور دنبال کند، چه بسا این فرزند باعث تحول در خانواده و بستگان و خانواده می شود.

سردار سپهر با تاکید بر اجرای راهیان نور مجازی گفت: در زمانی که با هجمه های گسترده به فرهنگ مواجه هستیم، باید از همین فضای مجازی بیشترین استفاده را داشته باشیم برای اشاعه فرهنگ ایثار و دفاع مقدس به جامعه و جهان از این فضاها بهره ببریم.

سردار سپهر در این مراسم از بیش از یک دهه فعالیت سردار یعقوب سلیمانی در سمت مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج و فرماندهی قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تقدیر کرد و ضمن آرزوی موفقیت برای سردار عباس مطهری مسئول جدید سازمان اردویی بسیج گفت: سردار یعقوب سلیمانی گروه خوبی برای پیشبرد و پیشرفت کارها در سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج تشکیل داده اند و از همکاران توانمندی بهره گیری می کردند که من در کمتر جا چنین انسجام خوبی را دیده ام.

انتهای پیام/ق
کد خبر: ۳۷۶۱
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha