۱۹۶۵۶۹۵
به ‌گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر خود به استان سمنان و در شاهرود در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه نظارت و کنترل می‌تواند جلوی فساد را بگیرد، تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به خوبی بر اهمیت نظارت و بازرسی واقف باشند.

وی با بیان اینکه نظارت پذیری یک اصل مهم در بین مسئولان است، تاکید کرد: نظارت گریزی تخلف محسوب می‌شود و اتفاقاً اگر دستگاهی می‌خواهد از حقوق خود و مردم دفاع کند می‌بایست بر نظارت پایبند باشد.

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان از منابع قوه قضائیه به استان سمنان

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان از منابع قوه قضائیه به استان سمنان اختصاص یافت، تاکید کرد: در شورای قضائی نسبت به مشکلات، تجهیزات و نیروی انسانی تصمیماتی برای استان گرفته شد که تخصیص اعتبارات از جمله این تصمیمات است.

رئیسی با بیان اینکه این اعتبارت برای رفع مشکلات ضروری استان است، تاکید کرد: برخی مسائل و مشکلات مطروحه در استان که امکانش حل آن‌ها امروز وجود نداشت، در شورای برنامه ریزی و دیگر نشست‌ها مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی درباره اعتراض مردم به تخریب شاهوار نیز، گفت: باید روشن یا معلوم شود که مشکل محیط زیستی دارد یا ندارد اگر دارد باید طبیعتاً عکس العمل نشان داد و لذا اگر ندارد باید برای مردم تبیین شود که با این نظرات کارشناسی کار باید انجام شود.

هیچ مسئله حل نشدنی در کشورمان وجود ندارد

رئیس قوه قضائیه افزود: در این راستا مقرر شد تا کارشناسانی درباره معدن نظر بدهند همچنین استاندار سمنان اشاراتی به کارشناسی‌های دانشگاه‌های شهرستان درباره این معدن داشتند.

رئیسی با بیان اینکه وقتی موضوعی مسئله و مشکل برای مردم شد آن وقت باید پیگیری شود، ابراز کرد: هیچ مسئله حل نشدنی در کشورمان وجود ندارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند و لذا گره گشایی در دست مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه شاهرود بالغ بر یک هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و حق دارند نسبت به مسئله دغدغه داشته باشند، گفت: جاهایی که بنا به از خودگذشتگی باشد مردم استان سمنان و شاهرود به خوبی حضور یافته‌اند.

کارگروهی برای آب قطری ایجاد می‌شود

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: از جمله مسائل مردم گله‌مندی نسبت به موضوع آب قطری است که در این زمینه اقداماتی مرتبط با ۱۰ سال گذشته صورت گرفته است.

رئیسی افزود: طبق گفته مسئولان استان سمنان برای کامل کردن این طرح یک هزار متر بیشتر نمانده و این طرح متوقف شده است و همچنین زمان طولانی از آن می‌گذرد که این امر توجیحی ندارد لذا می‌بایست مشکل رفع شود و ما برای این منظور از مدیریت آب می‌خواهیم که حتماً مسئله را بررسی کرده و نگذارند که زمان بیشتری از آن بگذرد زیرا مبالغ کلانی برای این طرح هزینه شده اما امروز این نباید رها شود.

وی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت نیرو و مسئولان دو استان و محیط زیست برای آب قطری ایجاد می‌شود تا سخنان مسئولان دو بخش شنیده شود، ابراز کرد: پیگیری توسط دادستانی کل و اداره آب صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۷۰۷
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha