۸۸۳fda41-5a85-44c5-a384-91fdfa9c1029
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ نشست خبری دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران (بحران کرونا) به صوت مجازی برگزار شد، امیر محترمی دبیر علمی این کنفرانس گفت: کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل همه ساله به همت انجمن ملی فرماندهی و کنترل مخابرات و رایانه و پس از سال ۸۶ در حال اجراست و امسال دوازدهمین دوره آن خواهد بود که به میزبانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار می‌شود. محورهای این کنفرانس در سال جاری با توجه به مواجهه با پاندمی کرونا به تشخیص کمیته علمی و شورای سیاست گذاری کنفرانس بر تاکید بر بحران کرونا خوهد بود. این رویداد هفته بعد شروع می‌شود.

وی افزود: ایران کشوری زلزله خیز و بحران خیز است، امسال با حساس شدن بحران‌های زیستی و با تصمیم کمیته سیاست گذاری کنفرانس، محوریت به بحران کرونا داده شده است. امیدواریم با تلاش ها و همکاری مردم شریف کشورمان در شرایط کرونایی و با وجود شرایط اقتصادی موجود بحران کرونا را پشت سر بگذاریم.

دبیر علمی این کنفرانس گفت: باید از تمامی فناوری ها جهت تسهیل تصیم گیری در مواجهه با بحران ها استفاده کنیم. جامعه هدف علوم، مردم هستند که با دنیایی از اطلاعات درست و غلطی مواجهه اند که برای شناسایی این علوم کارهای خوبی در این راستا صورت گرفته است.


دانشگاه ها جزیره ای کار می کنند

در بخشی از این نشست خبری کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: نظام سلامت هر ساله با یک بحران مواجهه است، با استفاده از ظرفیت های کشور می توانیم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم که یک نگاه پر امید به ظرفیت های درونی کشور است که می تواند دستاوردهای خوبی برای کشور در  پی داشته باشد. امیدواریم با طرح موضوع و آشناسازی دانشگاه های خارج از وزارت بهداشت که یک ظرفیت مغفول مانده استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم موتور محرک خلاقیت دانشگاه های غیرعلوم پزشکی باشیم، اظهار کرد: باید از طرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه های مختلف استفاده کنی و از این ویکردهای جزیره ای باید به سمت مدیریت جامع پیش برویم.

این مقام مسئول گفت: در حوزه واکسن مشاهده شد که با ظرفیت داخلی، سه واکسن کرونا وارد فاز کارآزمایی بالینی شده است. این نگاه پر امید به ظرفیت‌های داخلی کشور است که می‌تواند با همکاری و هماهنگی بین بخشی منجر به ایجاد ظرفیت‌های جدید برای کشور و ارتقای شاخص‌های نظام سلامت شود.از شرکت های معتبر واکسن کواکس خواهیم خرید.  ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن از کواکس از ۳ شرکت پیش خرید شده است. شاید اولین کشوری هستیم که واکسینوسیون را آغاز نکردیم که اقدامم درستی بود، امیدواریم اولین کشوری خواهیم بود که واکسینیسون را انجام خواهیم داد.

جهانپور خاطرنشان کرد: دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران به طور ویژه مروری بر تجربه کنترل کرونا برگزار می شود. در بحران نیازمند تجمیع و هم افزایی بین بخشی هستیم. بحران جهانی کرونا امیدواریم نقطه عطف کنترل بحران های پیشروی کشور باشد. این کنفرانس امسال با شعار مدیریت هوشمند بحران‌های فراگیر و تجربه مدیریت بحران کووید ۱۹ برگزار می‌شود. شاید وزارت بهداشت در مدیریت حوادث و بحران‌ها و به خصوص در استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات جزو نهادهای پیش رو بوده، ولی همه این‌ها نیازمند ارتقا و ایجاد سامانه‌های واحد است. بحران کووید ۱۹ و همه گیری کرونا باید نقطه عطفی برای کنترل هوشمند بحران‌ها شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۶۶۷
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha