۶۳۷۳۲۱۳۸۵۷۲۴۹۹۲۱۴۶
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ پیش از همه‌گیری ویروس کرونا آزمون جامع دوره دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت حضوری برگزار می‌شد اما با شیوع این ویروس کمی شیوه برگزاری آزمون جامع تغییر کرد. بر اساس تصمیم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در نوبت قبلی این آزمون که در مردادماه ۹۹ برگزار شد، آزمون کتبی به‌صورت حضوری و با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بود و آزمون شفاهی به‌صورت مجازی صورت گرفت.

در نیمسال جاری تحصیلی نیز باوجود محدودیت‌های گسترده کرونایی، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند که آزمون کتبی و شفاهی را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند و شیوه‌نامه‌ای در این زمینه تدوین کردند. بر مبنای این شیوه‌نامه قرار بود؛ بخش کتبی آزمون جامع از طریق سامانه آموزشی به‌صورت منطقه‌ای برگزار و سؤالات آزمون جامع در هر رشته/منطقه به‌صورت یکسان طرح شود. بخش شفاهی آزمون جامع با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی، هماهنگی مدیر گروه و آموزش ذی‌ربط، توسط واحد دانشگاهی مجری دوره صورت گیرد.

اما در این میان با کاهش آمار ابتلا به بیماری کرونا، بسیاری از شهرهای کشور از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شدند و در وضعیت زرد و آبی (کم‌خطر) قرار گرفتند. به همین دلیل مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند که وضعیت برگزاری امتحان جامع در شهرهای کم‌خطر تغییر کند و به‌صورت حضوری برگزار شود.

همین امر دانشجویان و داوطلبان برای شرکت در آزمون جامع دوره دکتری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را با چالش‌هایی مواجه کرد و اعتراض آن‌ها را در پی داشت. یکی از شرکت‌کنندگان این آزمون در گفتگو با خبرنگار تهران پرس با بیان این پرسش که در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران چه می‌گذرد، گفت: کمتر از ۲۰ ساعت به برگزاری آزمون جامع به‌صورت مجازی، پیامی مبنی بر لغو آزمون را از سوی دانشگاه دریافت کردیم. بر اساس تصمیم آنی مسئولان دانشگاه تاریخ امتحان به یک هفتهٔ دیگر آن‌هم به‌صورت «حضوری» تغییر کرده! این در حالی است که علیرغم «بخشنامهٔ» مصوب مبنی بر «غیرحضوری بودن آزمون جامع»، متأسفانه شاهد اجرایی نشدن این بخشنامه در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستیم.

تغییرات لحظه‌ای برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: در شرایط فعلی کرونا برخی از دانشجویان به دلیل برنامه‌ریزی قبلی مبنی بر مجازی بودن آزمون خارج از کشور هستند و همچنین اختلالی که در عملکرد شغلی ما دانشجویان به وجود آمده به خاطر مرخصی‌های پی‌درپی و این تغییرات لحظه‌ای آثار روانی و استرس مضاعفی را به دانشجویان همیشه قربانی این دانشگاه وارد کرده است!

این دانشجوی معترض خاطرنشان کرد: آشفتگی مشهود و غیرقابل‌اغماض دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در تمام مراحل موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دانشجویان مقطع دکتری شده است که متأسفانه هیچ‌کدام از مسئولان دانشگاه پاسخگوی آسیب‌های روزافزون این دانشگاه نیستند!

وی در پایان خواستار شد که صدای بیداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت‌کنندگان آزمون جامع دانشگاه آزاد اسلام را مبنی بر اعتراض به «تغییر نحوهٔ برگزاری آزمون به‌صورت حضوری و تغییرات و تصمیمات ناگهانی مدیران دانشگاه» را به گوش مسئولان رسانده شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۶۷۵
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha