۳۵۱۳۷۲۲
سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در  گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به مشکل آلودگی هوای تهران اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه در نشست علنی مجلس در تذکری شفاهی، در خصوص آلودگی هوای تهران صحبت کردم و متاسفانه یکی از مشکلات، عدم برخورد با مجریان قانون است که به جای حل مشکلاتی همچون آلودگی هوای تهران و برخی کلانشهرها، فقط بازی با کلمات را جزو سیاست های خود قرار داده اند و در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و ما در شرایط فعلی نیاز به مجریانی داریم که حرفشان را در عمل بزنند.

وی با بیان اینکه کیفیت سوخت نیز یکی از دلایل آلودگی هواست، تاکید کرد: نمی توان پایین بودن کیفیت سوخت را منکر شد و به همین دلیل در شرایط کرونایی که روانه تعدادی از هموطنانمان را بر اثر کرونا از دست می دهیم، آلودگی هوا هم عاملی برای افزایش فوتی ها شده است که باید برنامه ای بلند مدت برای رفع مشکلات آلودگی هوا اندیشیده شود و نباید در کنار مرگ های کرونایی، قربانیان هوای آلوده هم داشته باشیم.

رفیعی افزود: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران، تردد بی اندازه تک سرنشین ها در پایتخت، وجود کارخانه های سیمان و نیروگاه های برق در اطراف تهران و ... از جمله عوامل دیگر آلودگی هوای تهران محسوب می شود که باید چاره اساسی برای آن اندیشیده شود و به جای نظردهی، راهکاری عملی برای مقابله با آلودگی هوا در پایتخت و کلانشهرها اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سال های طولانی است که مشکل آلودگی هوا در کشورمان مطرح است و باید راهکاری برای حل این مشکل که برای سلامتی شهروندان خطرساز است، اندیشیده شود و مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص جلسات متعددی با مسئولان مربوطه برگزار نموده و امیدوارم در نهایت به یک جمع بندی نهایی و عملی برای داشتن هوای پاک و سالم برسیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۵۶۴
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha