۲۰۲۱۰۱۱۶_۰۳۱۶۰۶
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ اظهار کرد: مهمترین عامل آلودگی هوا، سوخت فسیلی است و با کاهش این سوخت، آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند. در بحث حمل و نقل نیز باید حمل و نقل خصوصی کاهش و حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

وی افزود: در دنیا از حمل و نقل خصوصی مالیات می‌گیرند و آن را به حمل و نقل عمومی می دهند؛ اما در کشور ما این امر برعکس است. در ایران به حمل و نقل خصوصی یارانه داده می‌شود اما به حمل و نقل عمومی پول نمی‌دهند، تا زمانی که این رویه اصلاح نشود، مشکلات فعلی وجود خواهد داشت.

مصوبات دولت و مجلس در گیرودار ناهمانگی ارگان‌ها اجرا نمی‌شود

هاشمی گفت: طرح ها و مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی که در خصوص حمل و نقل عمومی تصویب می‌شود نیز درگیر و دارهای ناهماهنگی ارگان‌ها اجرا نمی‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مصوبات خیلی خوبی در خصوص حمل و نقل عمومی وجود دارد، بیان کرد: به طور مثال از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان طلبکار هستیم که آن پرداخت نشده است. همچنین مصوبات دولت برای تامین واگن و اتوبوس اجرا نشده است زیرا هر یک از وزارتخانه ها با تأخیر و یا انقولت هایی که دارند، وظیفه خود انجام نداده اند که در نهایت مصوبه اجرایی نشده است.

دولت در اجرای مصوبات به شدت ضعیف است

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: قوانین و مصوبات خوبی داریم که در اجرای آن دولت به شدت ضعیف است و حمل و نقل عمومی همیشه توسط دولت حمایت شده است نه توسط شهرداری.

نمی‌توانم درک کنم مردم بین آلودگی هوا با خاموشی کدام را انتخاب می‌کنند

وی در پاسخ به این پرسش که برای کاهش سوخت فسیلی چرا به جای استفاده از مازوت، خاموشی شهر تهران اجرا نشده است، عنوان کرد: این یک تصمیم استراتژیک است که باید مسئولین با مردم صحبت کنند و تبلیغ کنند که مردم یکی از آنها را انتخاب کند؛ ولی من هنوز نمی‌توانم درک کنم که مردم بین خاموشی با آلودگی هوا کدام را انتخاب می‌کنند.

مسئولان برای آبروداری خاموشی ندادند

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه مسئولان پیش از نظرخواهی از مردم، استفاده از مازوت را انتخاب کرده‌اند، گفت: فرض مسئولان بر این بود که مردم آلودگی هوا را انتخاب می‌کنند و مسئولان برای آبروداری خاموشی ندادند. ایرانی‌ها خیلی آبرو داری می‌کنند و این آبروداری مشکل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۵۴۸
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha