۱۹۴۶۷۰۸
به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ صبح امروز سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی در چاه‌مبارک شهرستان عسلویه، وارد استان بوشهر شد.

حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لحظاتی پیش در مراسم افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی چاه‌مبارک با گرامی‌داشت یاد و نام شهدا، گفت: اراده ما اراده‌ای است، شکست‌ناپذیر و گاه نشان داده‌ایم که در مواجه‌ با دشمنان، خشم و غضب این حافظان در دریا مهارشدنی نیست، نمی‌توان آنها را عقب نشاند و باید تسلیم اراده آنها شد،

وی افزود: ملت مقاومت دست‌هایشان روی ماشه است، همیشه در میدان آماده‌اند و همچون شهید "نادر مهدوی" و همرزمانشان در دفاع از انقلاب و اسلام و کشور ایستاده‌اند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: ملت مقاومت در حالی‌که مقابل دشمن ایستاده است، به هموطنان خدمت می‌کند. یعنی هم مرد میدان امنیت و هم مرد میدان خدمت هستند. دشمنان نیز این ویژگی‌ها را می‌بینند و رصد می‌کنند؛ دشمن شور، نشاط، سربلندی، استحکام و شایستگی آنها را وقتی کنار سلاح‌هایشان هستند می‌بینند و درک می‌کنند که با چه سپاه پایان‌ناپذیری روبرو هستند.

سردارسلامی با اشاره به برگزاری رزمایش‌های سپاه پاسداران عنوان کرد: گاهی با برگزاری رزمایش توسط فرزندان شما، دشمنان محاسبات خود را دقیق می‌کنند، اما باز هم دچار خطا در محاسبه می‌شوند؛ دشمن باید بداند با چه حقیقتی در میان امواج زیبا و پرشکوه خلیج فارس روبرو است.

قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت است

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه روزانه شاهد پیشرفت‌های سپاه هستیم، بیان کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز به روز در یک زمینه به خودکفایی می‌رسد و به یک قوه و توان جدید دست پیدا‌ می‌کند؛ قدرت در نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران یک واقعیت است که روز به روز، روبه رشد و رو به تکامل است، مدام نو می‌شود و شما جدید بودن را به صورت مداوم در نیروی دریایی سپاه می‌بینید.

وی افزود: تفکر و اندیشه‌ این نیرور نو می‌شود و الگوهای جدیدی در مواجهه با سطح تاکتیک، در سطح راهبرد، سلاح و تجهیزات را تجربه می‌کند و همه تجربیات با یک درجه‌ جدید از ایمان واقعی خود را قوی کرده و پرورش می‌دهد.

وی با اشاره به آیه قرانی "وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ"، بیان کرد: این آیه یعنی یعنی محزون و سست نیست، احساس علو و تعالی می‌کند؛ اعتماد به نفس، توکل، صبر، ثبات قدم و غضب در برابر دشمنان خدا و سخت بودن در برابر آنها و مهربان‌بودن در برابر مردم، اینها جوهره قرآنی روح نیروهای مخلص در سپاه و مردانش است، بنا براین یک راه بی‌توقف و یک مسیر است.

سرلشکر سلامی ضمن اشاره به گسترش قلمرو نیروی دریایی، عنوان کرد: این نیرو مستمرا قلمرو خود را افزایش می‌دهد و قدرت تعقیب بیشتری پیدا می‌کند، به افق دور دست‌‎تری می‌نگرد و برای اعمال اراده به این ملت در دور دست برنامه دارد.

قدرت‌افزایی راز بازدارندگی نیروی دریایی سپاه پاسداران است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دریا بزرگ است و نیروی دریایی باید به وسعت بزرگی این دریا بزرگ شود. تمام مردان نیروی دریایی سپاه بلند فکر می‌کنند، همه به دشمن نگاه و از دور دست، دست دشمن را می‌بینند، برآورد می‌کنند و قدرت می‌افزایند و انباشت قدرت می‌کنند، لحظه‌ لزوم، این انرژِی متراکم را رها می‌کنند، این قدرت‌افزایی راز بازدارندگی نیروی دریایی است.

سرلشکر سلامی با اشاره به فلسفه‌ ایجاد نیروی دریای سپاه، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه برای امنیت ملت باید باشد تا دشمن نباشد، یعنی بازدارندگی و فلسفه‌ عمیق دیگر او ایستادن در مقابل دشمن برای بودن این ملت است.

وی تاکید کرد: سپاه اگر بین بودن ملت و نبود خود یکی را بخواهد انتخاب کند، حتما فدا شدن خود را انتخاب خواهد کرد، زیباترین و زیبنده‌ترین آرزو است. این شعار نیست، کلام من نیست، این فرهنگ، اعتقاد و باور ما است؛ بدون این ما چیزی نیستیم اما با این می‌توانیم قدرتمند باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: سلاح مهم است اما مهم‌تر، اعتقاد، باور و عشق ما به فدا شدن و نترسیدن از مرگ و دشمن است، امروز سرمایه اصلی، نیروی انسانی است و ما این اعتقاد را از اهل‌بیت، مقام معظم رهبری و شهدایمان گرفته‌ایم.

سپاه فدایی همه مردم است

سرلشکر سلامی گفت: ما تا آخر می‌ایستیم و ملتمان را در همه جا همراهی می‌کنیم. امروز که این بیمارستان به نام حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود، تنها برای خدمت‌رسانی به پاسداران و خانواده‌های آنها نیست. همه مردم در دایره‌ خدمت سپاه هستند. ما فدایی همه هستیم و بدون رضایت مردم از خودمان راضی نیسیتیم.

وی با توجه به تکریم مردم تصریح کرد: ما به دوستان‌مان تاکید می‌کنیم با نهایت احترام و ادب، بدون منت‌گذاشتن بر مردم به آنها خدمت‌رسانی کنند، حتی منت مردم را هم بکشند و ناز مردم را بخرند. ما خریدار ناز مردم هستیم؛ از همکارانم می‌خواهم که به مردم خدمت کنند و به این خدمت افتخار کنند. افتخاری بالاتر از خدمت به مردم و محرومان نیست. مردم ولی‌نعمت و اربابان ما هستند. اینها شعار نیست واقعیت است. به این واژه‌ها افتخار می‌کنیم و دوست داریم اینگونه باشیم که می‌گوییم. ما هرچه که داریم از بند کفش تا لباس، وجود جان و آبروی ما برای این ملت است.

سلامی ابراز کرد: از فرمانده‌ عزیز و با احساس نیروی دریایی و فرماندهان عزیز این نیرو و آحاد رزمندگان نیروی دریایی که در سواحل، جزایر و در دریا برای امنیت محکم کمر همت بسته‌اند، همچنین عزیزانی که در ساخت و تجهیز این بیمارستان زحمت کشیده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۲۸۷
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha