معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه کمک‌های مراکز نیکوکاری در زمینه مسکن، جهیزیه، اشتغال و … است، گفت: تعداد مراکز نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش یافته و تا پایان سال پیش بینی می‌شود تعداد آنها به ۸ هزار مرکز برسد.
۲۰۲۱۰۱۰۴_۱۱۴۱۰۳
به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ علیرضا عسگریان، معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: دو هزار و ۹۲۷ هزار میلیارد تومان به فضل الهی کمک شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مردم هزار و ۷۲ میلیارد تومان به ایتام به صورت مستقیم و مستمر کمک کرده اند. اکنون ۱۴۵ هزار فرزند یتیم و ۲۱۰ هزار فرزند محسنین داریم که در کل بیش از ۳۵۷ هزار هستند. ۸۲۱ هزار و ۶۱۱ نفر حامیان این فرزندان هستند که ان شالله تا پایان سال تعداد این حامیان به یک میلیون نفر خواهد رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد گفت: هر یتیم ماهیانه ۴۵۹ هزار تومان دریافت می‌کنند. هم چنین فرزند محسنین ماهیانه ۲۳۱ هزار تومان به صورت کشوری دریافت می کنند و با کمک مردم این مبلغ افزایش خواهد یافت. امیدوارم سرانه هر یتیم تا ۱۴۰۰ به ۷۰۰ هزار تومان و سانه محسنین به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

عسگریان گفت: مراکز نیکوکاری ما سپردن کار به مردم است؛ این مراکز توسط مردم راه اندازی میشود. سطح اول در مساجد و محله ور است؛ برخی از مراکز در صنوف مختلف راه اندازی کردند و برخی از مراکز به صورت تخصصی کار می کنند. همچنین برخی از مراکز نیکوکاری در سطح ملی است. هم چنین در مجلس شورای اسلامی یک مرکز نیکوکاری به ریاست قاضی زاده هاشمی راه اندازی کردند و این مرکز هزار و صد یتیم را تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: ۵۵ هزار و ۵۵۱ مرکز نیکوکاری در سطح کشور راه اندازی شده است. ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی ۹ ماه اخیر جذب کردند که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه کمک‌های مراکز نیکوکاری در زمینه مسکن، جهیزیه، اشتغال و … است، گفت: تعداد مراکز نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش یافته و تا پایان سال پیش بینی می‌شود تعداد آنها به ۸ هزار مرکز برسد.


وی در مورد جمع آوری زکات نیز گفت: در حال حاضر میزان کل زکات جمع آوری شده هزار و ۵۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد داشته است. همچنین جلسات زیادی با شورای عالی زکات داریم و ۹۵ درصد مبالغ زکات به نیت کسی که زکات را پرداخت کرده، بر می‌گردد.


عسگریان گفت: کمک‌هایی که از طریق صندوق‌های صدقات جمع آوری شده ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین پرداخت روزانه صدقه ۱۵ هزار تومان است، گفت: صدقاتی که مردم از طریق صندوق‌های خانگی جمع آوری کرده‌اند نیز طی ۹ ماهه امسال ۵۶ درصد رشد داشته است.


معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال آینده صندوق‌های بزرگ صدقات در معابر می‌مانند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های امداد در تمامی اپلیکیشن‌های تنظیم شده، قسمت نیکوکاری وجود دارد که مردم می‌توانند کمک‌های خود را از طریق آن ارسال کنند.


انتهای پیام/
کد خبر: ۳۲۱۶
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha