IMG_9053
محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا و دیپلمات ارشد سابق در گفتگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس، اظهار کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نه‌تنها یک شخصیت ملی بلکه یک شخصیت منطقه‌ای، فرا منطقه‌ای و یک شخصیت جهان اسلامی و جهانی بود.

وی افزود: با توجه به حوادث اخیری که در جهان در حال وقوع است و مطابق اسنادی که ادوارد اسنودن (افشاگر مسائل امنیتی آمریکا) افشا کرده است، داعش توسط آمریکا، انگلیس و اسرائیل ایجاد شد و همچنین در خاطرات خانم کلینتون آمده است که وی به ۱۲۰ کشور سفر کرده تا زمینه به رسمیت شناختن حکومت داعش را فراهم کند.

این دیپلمات ارشد سابق خاطرنشان کرد: داعش و دیگر گروه‌های تروریستی منطقه به دست استکبار جهانی ایجاد شده بودند تا بر اساس منافع آن‌ها و علیه جهان اسلام عمل کنند.

قدیری ابیانه به هدایت شهید حاج قاسم سلیمانی، حضور میدانی و رهبری عملیات نظامی ایشان علیه داعش چه در سوریه و چه در عراق اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار گروه تروریستی داعش و سایر گروه‌های تروریستی دیگر که موردحمایت آمریکا، انگلیس، اروپا، اسرائیل، عربستان، قطر، امارات و هم‌پیمانان آن‌ها بود را شکست داد.

وی ادامه داد: درحالی‌که در سوریه سه کشور همسایه سوریه یعنی ترکیه، اسرائیل و اردن از داعش حمایت می‌کردند، سپاه قدس به رهبری شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور فاطمیون، زینبیون و مبارزان افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، لبنان و… توانست این قدرت‌ها را به شکل مفتضحانه‌ای شکست دهد؛ این در حالی رخ داد که ایران مرز مشترکی با سوریه ندارد.

این دیپلمات ارشد سابق وی تصریح کرد: همچنین حضور به‌موقع و هدایت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی منجر شد که بغداد به دست داعش نیفتد. امروز عراق حفظ تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت خود را مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی، یاران ایشان، کسانی که در عراق به این شهید بزرگوار پیوستن همانند ابومهدی المهندس، تشکل‌های سیاسی انقلابی و تشکل‌های نظامی انقلابی که در عراق ایجاد شد، است.

قدیری ابیانه اظهار کرد: اگر حضور به‌موقع سپاه قدس در عراق نبود، داعش، بغداد را از آن خود می‌کرد و همان‌طور که ۲ هزار دانشجوی نظامی را به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساند، میلیون‌ها شیعه را قتل‌عام می‌کرد. این در حالی است که اکثر مردم عراق را شیعیان تشکیل می‌دهند. همچنین شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ غزه مقابل رژیم صهیونیستی و در جنگ لبنان علیه این رژیم حضور داشت.

وی با تأکید بر اینکه کمک ایران به نهضت‌های آزادی‌بخش و در ابعاد مختلف هدایت آن‌ها مؤثر بود، تصریح کرد: سردار سلیمانی از دید جهانیان کسی بود که با مدیریت، هدایت و جان‌فشانی خود قدرت‌های استکباری را به‌خصوص آمریکا، اروپا، انگلیس و اسرائیل را شکست داد؛ این پیروزی‌ها برای ایرانیان عادی شده است اما این امر بسیار مهم است؛ زیرا اکنون به خاطر اوج‌گیری نهضت‌های آزادی‌بخش با هدایت ایران، رژیم صهیونیستی مجبور شده است که دور خود دیوار بکشد و هنوز باوجود این دیوار نیز احساس امنیت نمی‌کند.

شهید حاج قاسم سلیمانی ازجمله کسانی بود که من یقین داشتم، بهشتی است


این دیپلمات ارشد سابق واقع در ادامه تأکید کرد: این پیروزی‌ها با هدایت کلان مقام معظم رهبری به‌دست‌آمده است و همچنین روند تغییرات جهانی را به سمت شکست نهایی استکبار و پیروزی نهایی اسلام هدایت خواهد کرد.

قدیری ابیانه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی ازجمله کسانی بود که من یقین داشتم، بهشتی است و این یقین را در خصوص امام راحل (ع) و مقام معظم رهبری نیز دارم. شهید حاج قاسم سلیمانی در پیروی و اعتقاد و از ولایت و علاقه به آن در حد اعلا و ایشان مورد اعتماد صددرصدی رهبری بود.

این دیپلمات ارشد سابق ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی نه‌تنها یک فرد بهشتی، بلکه در جایگاه شفاعت از دیگران است؛ به گفته این شهید عزیز، انسان برای اینکه شهید شود باید در زمان حیات خود شهید باشد. سلیمانی در زمان حیات خود یک شهید بود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه یک‌بار در جمعی شهید حاج قاسم سلیمانی از حاضرین پرسید که آیا من انسان خوبی هستم گفت: آن جمع همگی خوب بودن ایشان را تصدیق کردند. در مراسم‌های مربوط به تشییع پیکر مقدس این شهید بزرگوار و سایر مراسم‌هایی که در ایران، عراق و سایر کشورها برگزار شد و سیل جمعیت مردم بیانگر خوب بودن آن شهید والامقام بود. مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی پس از رحلت حضرت امام خمینی (ع) بزرگ‌ترین مراسمی بود که برگزار شد و حضور مردم درصحنه، سیلی محکمی به استکبار جهانی بود.

وی در پایان حضور مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی را سیلی محکم‌تری از حمله به پایگاه بزرگ آمریکایی عین الاسد در عراق دانست و گفت: این تشیع یک رفراندوم به نفع و تأیید مکتب سلیمانی بود. مکتب سلیمانی مکتب اسلام و تشیع است. مکتبی که معتقد است، حفظ جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۱۵۳
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha