Screenshot_۲۰۲۱۰۱۰۱-۲۰۵۶۵۳_WhatsApp
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی، فراهانی رییس کمیسیون نظارت و برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران، پیمان پورنصر، شهردار منطقه ۱۶، مالک حسینی رییس سازمان خدمات و مشارکت های شهرداری تهران از برخی پروژه ها ومحلات این منطقه بازدید و در جریان روند و مشکلات این پروژه ها  قرار گرفتند.

هدف از این بازدید تاکید بر رویکرد توسعه پروژه های محله محور و جلب مشارکت شهروندان در تصمیم گیری مدیریت شهری بود.

کیفیت زندگی در محله گود باغ آذری در وضعیت قرمز قرار دارد


سالاری در این بازدید گفت: محله جوادیه یکی از محلات دارای بافت فرسوده شهر تهران است که به لحاظ سرانه خدماتی شرایط نامناسبی دارد، البته شهرداری منطقه در تامین سرانه‌های ورزشی و سالن‌های چند منظوره، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که در آستانه افتتاح قرار دارد و امیدواریم ظرف یک یا ۲ ماه آینده مورد بهره‌برداری شهروندان این منطقه قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران، ادامه داد: محله جوادیه مشکلاتی در حوزه بافت فرسوده و نفوذناپذیری برخی از گذرها دارد که در جریان این بازدید که با حضور نمایندگان سازمان نوسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه انجام شد، تصمیم گرفتیم،‌ اقدامات لازم به منظور تملک باقیمانده املاک ریزدانه، انجام و موجبات احیا و نوسازی تعداد قابل توجهی از پارسل‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی نیز در این حوزه اقدامات خوبی را در مناطق و محلات مختلف تهران مبتنی بر رویکرد بازگشایی معابر و تهاتر از محل آپارتمان‌هایی که دارد، انجام داده است.

سالاری همچنین با اشاره به بازدیدی که از محله گود باغ آذری داشت، گفت: در اصل این محله باغ بوده اما در سال ۱۳۲۵ تصمیم‌گیری می‌شود که در اطراف تهران حصاری برای محافظت از شهر با ۱۲ دروازه کشیده شود. همان زمان برای تامین آجر مورد نیاز، دستور داده می‌شود که کوره‌های آجرپزی در محدوده اطراف شهر و در همین محله ایجاد شوند و یکی از محلاتی که برای تولید آجر از آن خاکبرداری انجام شد، محله باغ آذری بود که بر اثر خاکبرداری ها تبدیل به گود شد.

وی ادامه داد: در همین گود برای کارگران کوره‌های آجرپزی، خانه‌هایی ساخته شد و به تدریج افراد دیگر که اکثرا هم مهاجر بودند، به این منطقه آمده و خانه‌هایی را ساختند و امروز محله باغ آذری یکی از ۶ محله دارای وضعیت قرمز در تهران شده است.

سالاری با بیان اینکه در این محله مجموعه ای از چالش‌ها و مشکلات اعم از آسیب‌های اجتماعی، فرسودگی و کمبود سرانه‌های خدماتی و نبود کیفیت زندگی وجود دارد، اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری، قرار شد تا در طرح موسوم به فداییان اسلام که اخیرا به تصویب کمیسیون ماده ۵، مبتنی بر رویکرد بازآفرینی رسیده است، محدوده‌ای را در نظر گرفته تا با کمک بخش خصوصی، خانه‌هایی مقاوم و دارای استانداردهای لازم ساخته شود تا ساکنین گود باغ آذری که حدود ۳ هکتارمساحت و ۳ هزار نفر جمعیت دارد، درآنجا ساکن شوند.

سالاری افزود: امیدواریم که با این روند، محدوده گود به محلی برای تامین سرانه‌های خدماتی محدوده‌های اطراف گود نیز که حدود ۱۵ هکتار سکونتگاه دارد، تبدیل شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین درباره بازدید از پارک میثاق در محله گود باغ آذری، گفت: این پارک در مجاورت باغ آذری قرار دارد و اتفاق خیلی خوبی که در این پارک رخ داده، این است که یکی از وزرشکاران که از ساکنین قدیمی باغ آذری است، آکادمی فوتبالی را با مساحت ۲۰۰ متر مربع، در مجاورت زمین ورزشی شهرداری در این پارک ایجاد کرده است که اکثر استانداردهای مورد نیاز را دارد. من از مسئولان منطقه تقاضا دارم که این اقدامات را در سطح شهر به مردم معرفی کنند تا سایر شهروندان نسبت به این اقدامات ترغیب شوند.

در ادامه این بازدید فراهانی خاطرنشان کرد: با مشارکت شهروندان و خیرین ضمن جلب رضایت ملموس در میان مردم محلات، اقدامات اثرگذار و ماندگاری در منطقه ۱۶ رقم خورده است.

پیمان پورنصر گفت: با بهره مندی از اولویت و ظرفیت های شهروندان و برنامه ریزی و اجرای بموقع در یک هم افزایی ، تاکنون بیش از ۶۰ پروژه از ابتدای سال افتتاح شده است که تعداد قابل توجهی از اقدامات و پروژه ها، تا قبل از پایان سال با ۱۰۰ درصد خدمات رسانی به بهره برداری خواهد رسید.

در این بازدید که ۹ ساعت به طول انجامید ، از پروژه های مجموعه ورزشی در حال ساخت ، پاتوق محلی و حریم ریل راه آهن و کوچه های رنگی محله جوادیه ، کوچه رنگی ، باغ زیتون ، پروژه های عمرانی گود سیدالشهدا و آکادمی فوتبال بوستان میثاق در محله باغ آذری و کوچه رنگی ، پاتوق محلی محله خزانه بازدید و در ادامه دیدار پرسنل حوزه شهرسازی و معماری منطقه ، ملاقات مردمی با ۱۷ شهروند و در پایان نشست هم اندیشی دبیران شورایاری محلات منطقه ۱۶ برگزار شد.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۳۱۴۳
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha