۰e82edb5-12eb-43af-ab2d-097784baf921
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ در ساعات منع تردد اخباری مبنی بر خاموشی معابر از سوی شهروندان تهرانی به گوش می‌رسید که پس از پیگیری‌ها صحت این موضوع مشخص شد.

پس از پیگیری‌ها مشخص شد، این خاموشی‌ها برای کاهش مصرف انرژی پایتخت‌نشینان از سوی وزارت نیرو صورت گرفته است!

به گفته مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، برای خاموشی معابر هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده تا مشکلی در حفظ و تأمین امنیت ایجاد نشود. این خاموشی‌ها به‌منظور کاهش مصرف انرژی و در شرایطی است که همه مردم به برق مطمئن و پایدار نیاز دارند.

وی می‌افزاید: با توجه به مصوبه منع تردد، به نظر می‌رسد این میزان روشنایی در بزرگ‌راه‌ها و معابر اصلی کفایت می‌کند تا بتوان از این طریق به صرفه‌جویی بخشی از سوخت در نیروگاه‌ها پرداخت. این موضوع کمک خواهد کرد روند تأمین برق مطمئن و پایدار برای همه فراهم باشد.

خاموشی معابر در ساعات منع تردد در حالی کلید خورده است که تاریکی کوچه‌ها عامل اصلی خفتگیری در شهر است. بسیاری از شهروندان تهرانی نیز در فضای مجازی نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

شب گذشته نیز سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت درخصوص علت خاموش شدن چراغ برخی از بزرگراه‌های پایتخت در ساعات منع تردد شبانه گفت: جریان برق بزرگراه‌ها در دست پلیس نیست و این موضوع با شرکت توانیر است، ما مخالفت خودمان را با این موضوع اعلام کردیم اما آن‌ها به ما گفتند که یکسری مشکلات دارند و باید زیرساخت‌های خود را تعمیر کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: طبیعی است در شرایط عدم نور کافی، مشکلاتی ایجاد می‌شود و ما هم مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم؛ همچنین پیگیر تأمین نور در دیگر معابر و گذرگاه‌ها نیز بوده و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا این موضوعات حل‌وفصل شود.

اکنون این سؤال مطرح است که وزارت نیرو چگونه با نادیده گرفتن امنیت شهروندان تهرانی و نظر پلیس راهور پایتخت دست به چنین اقداماتی زده است و پیش از ساعات منع تردد این وزارتخانه برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی چه‌کارهایی انجام می‌داده است؟

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۰۶۱
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha