۱۳۹۸۰۸۱۴۰۰۰۴۳۲_Test_PhotoN
محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی تهران پرس با بیان اینکه شهید سلیمانی چه در زمان حیات خود و چه پس از شهادت، یک قهرمان و اسطوره بود، گفت: قهرمان و اسطوره بخشی از خاطره یک ملت را تشکیل می‌دهد که یادآوری آن حس غرور و افتخار را در مردم ایجاد می‌کند. قهرمان و یا همان اسطوره‌ بخشی از خاطرات و تاریخ یک ملت است که موجب غرور و افتخار آفرینی آن ملت می‌شود و همچنین قهرمانان و اسطوره «هویت ساز» یک ملت هستند.

وی افزود: این اسطوره‌ها می‌توانند غیرواقعی همانند «رستم» در شاهنامه و یا واقعی همانند تختی، شهدای دفاع مقدس همانند حسین فهمیده و یا فرمانده های دفاع مقدس باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به اینکه چگونه یک نفر اسطوره می‌شود، مطرح کرد: دلایل مختلفی در این امر می‌تواند نقش ایفا کند. الزاماً اسطوره نباید کار نظامی کرده باشد و یا قدرت بدنی بالایی داشته باشد؛ به طور مثال حسین فهمیده یک فرمانده نظامی نبود، او تنها یک نوجوان بود که به گفته امام خمینی (ره)، حسین فهمیده رهبر ما است. اینکه فرد اسطوره شود به اقدامات و همت آن فرد بستگی دارد، هرچه همت و اقدام فردعظمت بیشتری داشته باشد این اسطوره بیشتر در یادها باقی می‌ماند.

هدف و آرزوی شهید سلیمانی، اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا 

کوشکی در تشریح انتقام سخت بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا مطرح کردند که پاسخ این حرکت آمریکا را در زمان ممکن خواهیم داد. این پاسخ نظامی است زیرا حرکت آمریکا نیز نظامی بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مهمترین هدف شهید حاج قاسم سلیمانی به نتیجه برسد، می‌تواند مصداق آن سیلی سخت باشد. اخراج آمریکا از منطقه غرب آسیا و نیروهایی که منجر به ناامنی در منطقه می‌شود، هدف و آرزوی شهید سلیمانی و همکاران ایشان بود. اگر آنها از منطقه اخراج شوند آرامش و ثبات به منطقه حکمفرما می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: اگر از شهید سلیمانی در خصوص سخت‌ترین ضربه‌ای که می‌توان به دشمن وارد کرد می‌پرسیدید ایشان نیز بحث اخراج آنها از منطقه را مطرح می‌کردند. با اخراج آمریکا از منطقه، دیگر کسی نیست ایجاد ناامنی، بحران سازی و... کند و مردم منطقه می‌توانند یک زندگی آرام را تجربه کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۳۰۱۴
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha