۱۳۹۸۰۷۱۸۱۰۵۹۳۲۲۸۷۱۸۶۲۶۴۰۴
به گزارش تهران پرس سید محمد قریشی اظهار داشت: اراضی آزاد شده شهرستان پردیس با دستور دادستان در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته و با توجه به پتانسیل‌های موجود و شرایط اقلیمی برای پیشگیری از کم آبی و فرسایش خاک با درخواست متقاضیان، پروانه‌های کشاورزی و زیر بخش آن صادر خواهد شد.

وی بیان داشت: گیاهان دارویی گونه‌ها و مصارف مختلفی دارد و از این گیاهان نه تنها برای درمان بلکه در صنایع غذایی و عطرسازی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پردیس  تاکید کرد: کاشت گیاهان دارویی با هدف پژوهش و نوآوری، تقویت فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال با درآمد پایدار در سال جهش تولید راه‌اندازی می‌شود.

قریشی با اشاره به اهمیت کاشت گیاهان دارویی در شهرستان پردیس افزود: از ویژگی‌های گیاهان دارویی می‌توان به نیاز کم آب، توانایی رشد در بسیاری از خاک‌ها و حتی امکان پرورش در آپارتمان نام برد.

علی نادری عارفی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ایران به خبرنگار تسنیم گفت: کشت گیاهان دارویی قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال در فرهنگ ایران زمین دارد و کشت این گیاهان در بخش‌های مختلف مرتبط با این صنعت، بهره‌وری و ایجاد اشتغال می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: با کشت گیاهان دارویی در سطح شهرستان بیشترین سودآوری را برای کشاورزان با گیاهان سازگار در منطقه حاصل می‌شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: با ایجاد پایلوت اولیه و نیازهای شهرستان پردیس گونه‌های سازگار با منطقه در مرکز تحقیقات گیاه‌شناسی، شناسایی شده و کشت آن را ترویج خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۹۶۶
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha