IMG_20201220_113203_980
به گزارش تهران پرس، طرح شهید سلیمانی که به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور در حال پیگیری است در اغلب محله‌های تهران وارد فاز اجرایی شده است. یکی از مناطقی که این طرح را با هدف بیماریابی و محدودسازی افراد مبتلا برای پیشگیری از کرونا به اجرا درآورده، منطقه ۱۱ تهران است.

این طرح در شش محور «رهگیری، پیگیری، پیشگیری، مراقبت، حمایت و نظارت» در حال اجراست که تا کنون توانسته ثمرات بسیاری را به همراه داشته باشد و به اذعان کارشناسان، در اغل استان های کشور تا ۵۰ درصد شیوع بیماری را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش در این مرحله تیم‌‌های حافظان سلامت که در پایگاه های بسیج سازماندهی شده اند، با حضور در محله ها با بهره گیری از نکات کارشناسی و بهداشتی، به رهگیری افراد آلوده پرداخته تا بتوانند آنها را به خانه های سلامت معرفی کنند. در این بخش از افراد معرفی شده به صورت رایگان تست کرونا دریافت می شود. این مراحل با پیگیری انجام شده تا مرحله درمان ادامه پیدا میکند.

بسیج با همکاری و هماهنگی بین‌‌بخشی سایر سازمان‌‌ها و همدلی و همگرایی رؤسای مراکز بهداشتی و دانشگاه‌‌های علوم پزشکی و تمامی ارکان نظام سلامت در حال اجرای این طرح است.

همان گونه که اعلام شد، تمرکز در طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کروناست و بیشترین اطلاع‌‌رسانی در زمینه پیشگیری از کرونا صورت می‌‌گیرد. برهمین اساس مدافعان سلامت منطقه ۱۱ در حالی که به اجرای دقیق این طرح همت گمارده اند، بروشورهایی را به‌منظور اطلاع‌‌رسانی درباره طرح شهید سلیمانی به منظور بهره برداری از خدمات آن را در اختیار ساکنین منطقه ۱۱ قرار می دهند.

شب گذشته مشاور وزیر بهداشت اعلام کرده بود که «با اجرای طرح شهید سلیمانی در تهران، تعداد ۵ هزار و ۸۳۰ بستری به ۲ هزار و ۷۰۰ بستری کاهش داشته و مرگ و میرها به یک سوم رسیده است. همچنین یک ماه پیش روزانه ۲۷۰ نفر در تهران جان خود را به علت کرونا از دست می‌دادند که اکنون به ۷۰ فوتی کاهش یافته است.»






 

 

 

 

 

 
کد خبر: ۲۸۵۰
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha