۳۲۷۴۲۴۰

به گزارش تهران پرس ، تیم فوتبال استقلال تهران در هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر روز جمعه میهمان ذوب آهن است و این دیدار در حالی برگزار می‌شود که آبی‌ها خاطرات خوشی از هفته‌های هفتم ۱۹ دوره گذشته لیگ برتر دارند و امیدوارند روند خوب نتیجه‌گیری در هفته‌های هفتم را در این فصل هم ادامه دهند.

استقلالی‌ها در هفته‌های هفتم ۱۹ دوره گذشته لیگ برتر ۱۰ بار پیروز شده، ۶ بار برابر حریفان خود متوقف شده و ۲ بار هم تن به شکست داده‌اند. آنها فصل گذشته نیز در هفته هفتم موفق شدند تیم سایپا را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهند. اما این بهترین نتیجه این تیم در هفته‌های هفتم نیست.

آنها در این هفته‌ها ۳۷ بار گلزنی کرده و ۱۸ بار هم دروازه شأن باز شده است تا تفاضل گل شأن ۱۹ باشد.

بدترین نتیجه

آبی پوشان تنها دو بار در هفته‌های هفتم شکست خوردند که هر دو خارج از خانه و مقابل سپاهان و استقلال خوزستان در فصل‌های ۸۵-۸۴ و ۹۳-۹۲ بوده است. آبی پوشان در روز ۸۴/۷/۲۴ با نتیجه یک بر صفر در اصفهان مغلوب سپاهان شدند و یک بار هم در روز ۹۲/۶/۲ در اهواز با نتیجه ۲ بر صفر مقابل استقلال خوزستان شکست خوردند که این بدترین نتیجه آنها در هفته‌های هفتم است.


بهترین نتیجه

استقلالی‌ها در هفته‌های هفتم نتایج خوبی گرفته‌اند که بهترین آن پیرزی ۶ بر صفر مقابل استقلال اهواز در فصل ۸۸-۸۷ بود. این دیدار که در روز ۸۷/۶/۲۸ و به میزبانی آبی پوشان تهران برگزار شد، استقلالی‌ها با گلزنی آرش برهانی (۲ گل)، فرهاد مجیدی (۲ گل)، پیروز قربانی و هاشم بیگ‌زاده مقابل میهمان خود به برتری رسیدند که این بهترین نتیجه آنها در این هفته‌ها بوده است.

اولین و آخرین گلزن

آبی پوشان در هفته هفتم اولین دوره لیگ برتر در ورزشگاه آزادی از فجر سپاسی پذیرایی کردند که این دیدار با نتیجه یک - یک به اتمام رسید. در آن دیدار فراز فاطمی برای آبی پوشان گلزنی کرد تا وی نخستین گلزن این تیم در هفته‌های هفتم باشد.

آخرین گلزن استقلال در هفته‌های هفتم نیز سید سجاد آقایی است. آبی پوشان که فصل گذشته و با هدایت استراماچونی در ورزشگاه آزادی میزبان سایپا بودند و با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شدند، سید سجاد آقایی در دقیقه ۸۹ گلزنی کرد تا وی آخرین گلزن آنها در هفته‌های هفتم تا به امروز باشد. در آن بازی عارف غلامی، محمد دانشگر، وریا غفوری (پنالتی) و سجاد آقایی گلزنی کردند.

دربی و گل به یاد ماندنی سرمربی امروز آبیها

آبی پوشان دو بار در هفته‌های هفتم با پرسپولیس دیدار کرده‌اند که در هر دو دیدار هم پرسپولیس میزبان بوده و در هر دو دیدار آبی پوشان پیروز شده‌اند. استقلالی‌ها یکبار در فصل سوم با نتیجه ۲ بر یک و یکبار هم در فصل یازدهم با نتیجه ۲ بر صفر پرسپولیس را شکست داده‌اند.

یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های هفته هفتم برای استقلال پیروزی ۲ بر یک مقابل پرسپولیس در فصل سوم لیگ برتر بود. آبی پوشان در دیداری که در روز ۸۲/۷/۲۵ مقابل پرسپولیس برگزار کردند با گل‌های علی سامره و محمود فکری حریف خود را با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند و محمود فکری سرمربی امروز آبی پوشان گلی به یادماندنی را از فاصله‌ای دور به پرسپولیس زد.

مربی استقلال بهترین گلزن هفته‌های هفتم

آرش برهانی مربی امروز آبی پوشان با به ثمر رساندن ۵ گل، بهترین گلزن آبی پوشان در هفته‌های هفتم ادوار گذشته بوده است. بعد از وی نیز فرهاد مجیدی با ۴، میلاد میدواوودی و امید ابراهیمی با ۳ گل حضور دارند. امید ابراهیمی با گل کردن ۳ پنالتی در هفته‌های هفتم بهترین پنالتی زن آبی پوشان در این هفته‌ها هم به حساب می‌آید.

۵ دبل آبیها

استقلالی‌ها در هفته‌های هفتم مجموعاً ۳۷ بار موفق به گلزنی شده‌اند که یکی از این گل‌ها توسط رضا عنایتی (بازیکن وقت سپاهان) به اشتباه به سود استقلال زده شد و ۳۶ گل دیگر توسط بازیکنان این تیم به ثمر رسیده است. ۳ گل از ۳۶ گل آبیها در این هفته‌ها از روی نقطه پنالتی بوده که هر ۳ بار نیز امید ابراهیمی زننده این پنالتی‌ها بوده است.

آبی پوشان در هفته‌های هفتم ۵ بار دبل کرده‌اند که امید ابراهیمی، میلاد میداودی، فرهاد مجیدی و آرش برهانی (۲ بار) موفق به انجام دبل در این هفته‌ها شده‌اند.

تنها گلزن خارجی

برای استقلال در هفته‌های هفتم تنها یک بازیکن خارجی گلزنی کرده که آبی‌ها در آن بازی پیروز نشده‌اند. در دیداری که در روز ۸۵/۸/۳ بین استقلال و راه آهن به میزبانی آبی پوشان برگزار شد و بازی با نتیجه یک-یک خاتمه یافت، داسیلوا مهاجم برزیلی آبی پوشان گلزنی کرد که این تنها گل یک بازیکن خارجی در هفته‌های هفتم برای این تیم است.




مهر
کد خبر: ۲۸۱۰
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha