۱۰۰۰۰۵۹۷
به گزارش تهران پرس سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ گفت: درباره خیابان آزادی طرحی توسط دفتر شهردار تهران و معاونت خدمات شهری ارائه شد مبنی بر اینکه درختان و فضای سبز  افزایش پیدا کند و قرار شد که مشاور، مسیر بی آرتی وسط خیابان را کار کند و کناره‌های این خیابان را مناطق کار کنند.

او با بیان اینکه ضلع شمال خیابان آزادی با ضلع جنوب آن در منطقه ۹ متفاوت است، افزود: به عنوان نمونه در ضلع جنوب توقف مطلقا ممنوع است ولی در ضلع شمال پارک خودرو وجود دارد. ضلع جنوب یک ردیف باغچه دارد ولی ضلع شمالیندارد، همچنین عرض پیاده رو ها در ضلع جنوب نسبت به ضلع شمال بیشتر است.

موسوی ادامه داد: بر همین اساس با مجوز پلیس راهور، مقداری از خیابان کم و به مسیر دوچرخه اضافه شد. اگر در ضلع شمال نیز باغچه را کار می کردیم دیگر ماشین نمی توانست پارک کند و یک لاین کامل از خیابان آزادی کم می شد و مشکلات ترافیک ایجاد می‌کرد.

شهردار منطقه ۹ توضیح داد: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که به جای ایجاد یک لاین فضای سبز، یک سری تک درخت‌ها به جای کاشته شدن در یک باغچه سرتاسری، در فاصله استاندارد پارک خودروها کاشته شود تا خودروها وسط این تک درخت ها پارک کنند.

به گفته موسوی این جای پارک ها که رنگ آمیزی نیز شده ، به یکی از منظم‌ترین جای پارک های شهر تهران تبدیل شده است.

ایجاد بازارهای هفتگی در خیابان اجتماعی استاد معین

شهردار منطقه ۹ در ادامه این گفتگو به پروژه خیابان اجتماعی استاد معین به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های انسان‌محور این منطقه اشاره کرد و گفت: این پروژه که سال ها بلاتکلیف مانده بود، با همکاری وزارت دفاع و ارتش با شهرداری و تلاش سازمان املاک و مستغلات اجرا شد، البته قبلاً بخش قابل توجهی از آن انجام شده بود ولی اختلافات به طور کامل حل نشده بود تا دیوارها برداشته و پروژه تکمیل شود.

او افزود: این پروژه با این فرض که در آینده خود پادگان جی بارگذاری می شود به صورت چهار بانده طراحی شد اما در حال حاضر که این بارگذاری انجام نشده، محاسبه کردیم که به لحاظ ترافیکی نیاز به این چهار باند وجود ندارد و دو باند از این خیابان از روز افتتاح بسته و به پیاده‌رو اختصاص داده شد.

موسوی اضافه کرد: در مقاطع مختلف برنامه‌های گوناگونی در آن اجرا شد و هر برنامه‌ای که در مناسبت‌های مختلف به فضای باز نیاز داشته باشد در آن برگزار می‌شود.به عنوان مثال در هفته دفاع مقدس، یکی از برنامه‌های سپاه در آن برگزار شد.

او با بیان اینکه در کف این محوطه یک سری از بازی های بچه ها طراحی شده است، ادامه داد: بعد از پایان کرونا برنامه های دیگری نیز در آن برگزار می‌شود از جمله اینکه هر جمعه در این خیابان یک برنامه اجتماعی فرهنگی خواهیم داشت و  همچنین بعضی از بازارهای هفتگی و روز بازارها که به مرور در تهران کمرنگ شده در این نقطه و محدوده اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۳۷
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha