۱۳۹۹۰۹۲۲۰۰۰۱۲۵_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس سعید آجورلو مدیرمسئول روزنامه صبح نو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: رویکرد اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ ناز در آشکار، نیاز در پنهان است که خود را در ادبیات تحریمی و بی میلی چهره‌های رادیکال در سطح روشنفکری و نخبگی و تمایل و علاقه در سطح سیاسی و عملیاتی و میدانی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست دوگانه و متناقض اصلاح طلبان، این جناح سیاسی را در آستانه ورود به مرحله‌ای جدید ارزیابی کرد و متذکر شد: شروع جدی دوقطبی سازی در سطح دو جناح اصلی با محوریت دولت- مجلس و تلاش برای القای شکاف در جریان اصول گرا و تخریب نامزدهای این جریان نشانه های جدی از ورود اصلاح طلبان به فاز جدید برای انتخابات ۱۴۰۰ است. هدف این فاز، ساختن اتمسفر سیاسی و اجتماعی جامعه به منظور تسهیل ورود این جناح به جریان رقابت انتخاباتی است.

آجورلو در ادامه به بیان دلایل تمرکز اصلاحات بر جناح مقابل پرداخت و گفت: اصلاح طلبان به واسطه بحران مشروعیت در سطح بدنه حامیان، درباره وارد شدن به فضای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری دچار چالش هستند و به همین دلیل اثبات خود را در نفی دیگری می دانند تا میل و نیاز باطنی خود به ماندن در قدرت را با ناز در سطح علنی مکتوم نگاه دارند. در واقع تمرکز بر جناح رقیب بیش از هر چیزی ریشه در بحران هویتی آنها دارد که روز به روز تشدید می شود. به همین واسطه با استراتژی رای سلبی به دنبال عبور از بحران مشروعیت هستند. از این بابت است که با چند موتور مجلس یازدهم را تخریب می کنند و گرچه در ظاهر خود را از دولت مبرا می دانند اما در عمل به همراه دولت علیه مجلس با تمام توان عملیات سیاسی و رسانه ای می کنند. دلیل دیگری که موجب شده به جناح رقیب بپردازند، اختلاف های بی سابقه در میان اصلاح طلبان است؛ به نحوی که در جبهه اصلاحات شکاف بین حزبی به شکاف درون حزبی تبدیل شده و منازعه ای جدی در سطح این جریان مشاهده و حس می شود.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه به حجم بالای این تخریب ها اشاره کرد و گفت : اصلاحات در هم افزایی با دولت در جهت تخریب مجلس و آقای قالیباف به طرز بی سابقه ای فعال است. چرا که بازگشت پارلمان به جایگاه خود و ارائه راه حل برای مشکلات کشور و نظارت جدی بر دولت علاوه بر اینکه مردم را به مجلس انقلابی امیدوار می کند، موجب زیر سوال رفتن عملکرد دولت متحد اصلاح طلبان خواهد شد. پس در سطح رسانه ای و سیاسی در یک تقسیم کار، اصلاحات به مجلس و در راس آن به آقای قالیباف حمله می کنند و در سطح اجرایی ، دولت با مصوبات مجلس مقابله می کند.

آجورلو در ادامه به ذکر یک مصداق از این تخریب ها پرداخت و گفت: یک رسانه اصلاح طلب به نقل از یک فعال سیاسی اعلام نموده که حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری قطعی است. سپس رسانه های عمومی، خبری با تیتر قطعی بودن حضور ایشان در انتخابات منتشر کرده اند. به نحوی که مخاطب احساس می کند یک خبر رسمی و قطعی درباره نامزدی ایشان منتشر شده است. در حالی که ربط دادن فرد مصاحبه کننده به رییس مجلس اساسا دور از واقعیت و غیرمنطقی است. آقای عزیزی مثل هر فرد دیگری حق تحلیل و اظهارنظر درباره مسائل مختلف را دارند و خودشان مسئول صحبت های خود هستند ولی اتصال دادن ایشان به رییس مجلس با ذکر نکاتی چون حمایت تشکل مرتبط با ایشان در سال ۹۲ از رییس فعلی مجلس، از جانب برخی رسانه ها حتما با تعمد و در جهت هدف خاصی صورت می گیرد.

وی سپس به بیان دلایل ساخته شدن چنین اخباری پرداخت و متذکر شد: اعلام خبر قطعی بودن نامزدی ایشان یا به تعبیری خبرسازی انتخاباتی در حالی که قالیباف مشغول امور مجلس است با هدف تخطئه عملکرد پارلمان و سیاسی و انتخاباتی جلوه دادن اقدامات بهارستان صورت می گیرد. از همین رو تهمت های حناچی و اخبار سیاسی جهت دار دو روی یک سکه و در جهت تکمیل یکدیگر جلو می روند و می توان آنها را بخشی از یک پروژه عملیات روانی ارزیابی کرد. آقای قالیباف نگاه فردی و سیاسی به انتخابات ۱۴۰۰ ندارند و این انتخابات را گذرگاهی مهم برای اصلاح راهبردها، سیاست ها و رویکردها در گام دوم انقلاب می دانند. به گمان من ایشان ظرفیت بالایی برای عبور دادن کشور از وضعیت فعلی دارند اما طبیعتا خبرسازی درباره ورود ایشان به انتخابات در جهت تضعیف این ظرفیت از سوی رقبای جبهه انقلاب صورت می گیرد.

آجورلو در پایان مساله اصلی کشور را کارآمدی نهادها و دستگاه های مختلف دانست و گفت: جریان انقلابی به این بلوغ رسیده که با وحدت و عقلانیت و تفاهم، دولت را به ریل انقلاب اسلامی بازگرداند و در گام دوم انقلاب، طعم خوش کارآمدی را به مردم بچشاند. هر چند در این میان اصلاحات با تیر تخریب ، دو نشان خواهد زد؛ هم فرار از پاسخگویی به عملکرد دولت و مجلس دهم و شورای شهر اصلاح طلب و هم ناامیدکردن مردم از ظرفیت های داخلی که به امید خداوند به ثمر نخواهد نشست.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۵۹۴
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha