دکتر صحراگرد ادامه داد: اتوبوس علمی اتو‌دانش با هدف و انگیزه ایجاد عدالت آموزشی برای دانش آموزانی که در مناطق محروم قرار دارند طراحی شده است.
Screenshot_۲۰۲۰۱۲۱۰-۰۸۱۱۰۳_Gallery
به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ دکتر مجید صحراگرد معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار تهران پرس گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب علم و پژوهش می‌باشد معاونت علمی سپاه تهران بزرگ نیز در جهت اجرایی کردن این مهم برآن شد اتوبوس سیار علمی تهران بزرگ را با عنوان «اتودانش» راه اندازی کند تا متناسب با اجرای جهاد علمی در گام دوم این ظرفیت فراهم شود تا جوانان جهادگر بتوانند در عرصه‌های مختلف علمی وارد شوند.

دکتر صحراگرد ادامه داد: اتوبوس علمی اتو‌دانش با هدف و انگیزه ایجاد عدالت آموزشی برای دانش آموزانی که در مناطق محروم قرار دارند طراحی شده است.


معاون علمی، پژوهشی و فناوری تهران بزرگ خاطر نشان کرد: گروهای جهادی که به مناطق محروم جهت خدمت رسانی اعزام می‌شوند در کنار تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند فعالیت‌های جهادی، آموزش‌های تحصیلی هم دارند ولی این آموزش‌ها محدود به آموزشی تئوری و کلاسی بود که با شناسایی نبودن امکانات آزمایشگاهی در مناطق محروم برآن شدیم که اتو‌دانش را طراحی و راه اندازی کنیم تا در کنار مجموعه‌های علمی جهادگر این خلاء را هم پر کنیم تا به عدالت آموزشی برسیم.


وی بیان کرد: در راستای عدالت آموزشی و متناسب با نیاز دانش آموزان مناطق محروم به آزمایشگاه و وسائل کمک آموزشی اتوبوس علمی اتو‌دانش طراحی شد تا به نوعی بتوانیم وسائل آزمایشگاهی را برای دانش آموزان این مناطق که در کل دوره تحصیلی‌شان امکان دسترسی برایشان وجود ندارد را فرهم کنیم و در اختیارشان قرار بدهیم تا بتوانند از نزدیک این وسایل آزمایشگاهی را ببینند و لمس کنند.


معاون علمی، پژوهشی و فناوری تهران بزرگ افزود: تجهیزات آزمایشگاهی از جمله فیزیک، شیمی، زیست، نجوم و زمین شناسی که در این اتوبوس طراحی شده متناسب با آزمایشگاه‌هایی است که در کتب درسی آمده و به همراه مربیان مجربی که نسبت به این موضوع آموزش داده شده اند به مناطق محروم اعزام خواهند شد تا بتوانند آزمایش ها را برای بچه ها در سن های مختلف اجرا کنند.


دکتر صحراگرد با اشاره به اینکه اتوبوس علمی اتو‌دانش صرفا آزمایشگاه نیست و هدفش استعدادیابی می‌باشد، تصریح کرد: بخش دیگر این اتوبوس، آزمایش هوش هیجانی متناسب با کتب درسی است که برخی از این آزمایش ها را طراحی و تعبیه کردیم که با حضور در آن مناطق در قالب برگزاری مسابقات و برنامه های سرگرم آموزی این امکانات را فراهم کنیم تا بتوانیم استعداد‌های موجود در این مناطق و محدوده ها را هم به نوعی شناسایی کنیم.


وی اغادن داشت: برنامه ریزی‌هایی در این طرح صورت گرفته تا با اعزام این اتوبوس به مناطق محروم و با اجرای برنامه ها و کشف استعدادهای برتر بتوانیم این ظرفیت استعدادهای نهفته را با حمایت های مجموعه‌های حمایتی از جمله پایگاه های علمی تحت پوشش قرار دهیم تا ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی آنها شویم.


دکتر صحراگرد در پایان بیان کرد: اتوبوس علمی سیار اتو‌دانش آماده اجرای برنامه‌ها در مناطق محروم می‌باشد ولی به دلیل اینکه با ورود اتوبوس تجمع به وجود می‌آید و در حال حاضر با شیوع ویروس منحوس کرونا نمی‌توان تجمع داشت امیدواریم که به لطف خداوند هرچه زودتر این ویروس ازبین برود تا اتو‌دانش را جهت اجرای برنامه ها اعزام کنیم.


انتهای پیام/


نویسنده: ملیحه نظیمی

کد خبر: ۲۵۶۹
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha