به گزارش تهران پرس؛ در تدام تعاملات موفق بین سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، طی نشستی مقرر شد ارائه خدمات غیرحضوری و پزشکی از راه دور(تله مدیسین) با همکاری این دانشگاه، برای پایش  سلامت سالمندان بالای ۷۰ سال تحت پوشش، اجرایی شود.
۶۳۷۳۰۱۶۳۶۴۴۶۰۸۳۸۷۵_lg

به گزارش تهران پرس؛ در تدام تعاملات موفق بین سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، طی نشستی مقرر شد ارائه خدمات غیرحضوری و پزشکی از راه دور(تله مدیسین) با همکاری این دانشگاه، برای پایش  سلامت سالمندان بالای ۷۰ سال تحت پوشش، اجرایی شود.


در این نشست، امیر نوروزی، مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امکان ارائه خدمات جامع بر بستر یک برنامه کاربردی تعاملی، تاکنون به عنوان حلقه‌ای مفقوده مطرح بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه آنچه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه استارتاپ تحت یک اپلیکیشن بیمارستان مجازی ارائه کرده، با نیازهای این سازمان انطباق دارد و با توجه به اینکه ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی و امکان بهره‌مندی از خدمات بیمارستان‌های این دانشگاه نیز در پشیبانی از این پروژه وجود دارد، لذا از اعتمادبخشی بالا، در ایجاد اطمینان خاطر به بیمه شدگان نیروهای مسلح برخوردار است.


نوروزی افزود: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده بین سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در گام نخست، بهره‌مندی سالمندان بیمه شده نیروهای مسلح در شرایط فعلی(شیوع ویروس کرونا) از خدمات این بیمارستان مجازی را مد نظر داریم و برای این منظور، طرح پایش سلامت سالمندان و بازنشستگان نیروهای مسلح را که از یک سال پیش آغاز شده به همراه فهرستی از سوالاتی را که پیش از این برای خوداظهاری افراد برای ارائه وضعیت سلامت‌شان در نظر گرفته بودیم، می‌تواند در چارچوب این سامانه، باز تعریف و گنجانده شود.


مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح تاکید کرد استفاده از فناوری های نوین این امکان را فراهم می کند که بیماران بدون مراجعه به بیمارستان درمان شوند و با آوردن تکنولوژی های جدید به خانه ها و با کمک تله مدیسین(پزشکی از راه دور) زمان تشخیص به حداقل رسیده و بیمار در خانه اش تحت درمان قرار می گیرد، پس معالجه بدون مراجعه به بیمارستان و با هزینه پایین تر انجام می شود.



در ادامه نشست علیرضا خوشدل رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیز درباره الزام بهره گیری از ظرفیت‌های بیمارستان مجازی تصریح کرد: از آنجایی که رصد سلامت افراد، الزاما می‌تواند حضوری نباشد و در این صورت، ضمن کاهش هزینه‌ها، امکان ارائه خدمات به نحو تسریع شده و موثر فراهم می‌گردد، ما ضمن مطالعه بر الگوهای رایج در دنیا، سامانه‌ای را تعریف و تولید کردیم که تمام تئوری‌های سطوح پایش سلامت افراد بر بستر آن تعریف و لحاظ شده است. در واقع، این پروژه به منظور تسریع‌بخشی و تسهیل در ارائه خدمات، با رویکرد پیشگیرانه و ایجاد بستری برای هدایت روند درمانی بیماران تعریف شده است. فرد بیمه شده از طریق کد ملی یا کدبیمه و با استفاده از موبایل، می‌تواند خدمات خود را بر بستر تعاملی این اپلیکیشن دریافت نماید.


وی افزود: قابلیت ویژه‌ای که این سامانه دارد، برخورداری آن از قابلیت‌های سیستم جامع اطلاعات بیمارستانی موسوم به HIS است که در آن، سوابق تمام داده‌ها، مدارک پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و ... مربوط به فرد بیمه شده، در آن ثبت شده و امکان گزارش‌گیری از آن فراهم است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: بر این اساس، امکان رصد پایش سلامت افراد در سطوح مختلف و امکان هدایت روند درمان از طریق بیمارستان‌های پشتیبان، پزشکی از راه دور (تله مدیسین) و نیز خدمات مراقبتی، پرستاری و توانبخشی در منزل فراهم و منجر به کاهش هزینه‌ها و ضریب اشغال تخت و مدت بستری بیماران را نیز کم می کند. وی اظهار داشت: البته ما برای پیاده‌سازی این فرایندها، داشبوردهای مدیریتی در این سامانه تعریف کرده‌ایم که امکان رصد سلامت افراد، فرایندهای اداری، بازخوردگیری از رضایتمندی خدمات ارائه شده را نیز فراهم می‌آورد.

خوشدل هدف از طراحی سامانه اپلیکیشن بیمارستان مجازی را ایجاد بستر تعاملی میان بیمه‌شدگان و کادر درمان دانست و افزود: از طریق این بستر، کادر درمان می‌توانند پایش سلامت جامعه هدف را در سطح ۰ (به عنوان پروفایل)، سطح پایه B شامل خدمات عمومی اعم از آزمایش، تصویر برداری، معاینات، تجویزهای دارویی و ... و نیز سطح A یا پیشرفته جهت ارجاع بیمار به سطوح تخصصی و فوق تخصص به صورت جامع و ۳۶۰ درجه‌ای از آموزش، خودمراقبتی، غربالگری، تشخیص زودرس، درمان و توانبخشی انجام دهند. بدین منظور، ۳ برنامه شامل طرح طبیب به منزله پزشک خانواده، سامانه خدمات الکترونیک سلامت متشکل از اپلیکیشن، وب سایت و قابلیت تله مدیسین (پزشکی از راه دور) و همچنین سامانه‌ها و بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصص به عنوان پشتیبان در ارائه خدمات مورد نیاز تعریف شده‌اند.


انتهای پیام/


کد خبر: ۲۰۶۲
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha