۱۲۹۲۲۴۷۶_۱۰۷
علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه تصمیم گیری در همه شرایط و مکان ها باید به روز شود، گفت: در محدوده منطقه ۱۹ مجموعه پارک ۱۸۰ هکتاری در طرح تفصیلی دیده شده که در طول این سال ها حتی در دورانی که شهرداری به لحاظ مالی با وضعیت مناسبی روبرو بوده نتوانسته است این طرح را اجرا کند. عمده ترین معضل، تملک عرصه پارک از مالکین حقیقی و حقوقی در دو بخش کوره ها و موقوقه است که با توجه به بار مالی بالای آن در یک مرحله کوتاه مدت و در این شرایط مالی فعلی شهرداری امکان پذیر نیست و تنها حداکثر تملک که صورت گرفته ورود ۲۰ تا ۳۰ هکتار است و بدین شکل امکان اجرای کامل پارک مهیا نشده است.

او با اشاره به مشکلات طرح تفصیلی درباره خلازیل که از نقاط آسیب خیز منطقه ۱۹ است، افزود: از خلازیل در حال حاضر بهره برداری غیر اصولی می شود؛ هرچند این بهره برداری به شکل مناسبی انجام نمی شود اما برای افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند به دلیل اجاره نامه هایی که از موقوفه دارند به نوعی احقاق حقانیت به وجود آمده که این مسئله اجرای طرح را با مشکل روبرو می کند.

توکلی ادامه داد: به نظر می رسد بخشی از دلایل تحقق نپذیرفتن طرح تفصیلی در این محدوده به تصمیمات غیرکارشناسی پیشین در شهرداری منطقه بر می گردد. به عنوان مثال در داخل یک کوچه به دو طرف یک زمین جواز داده شده در حالی که پهنه وسط آن دو، فضای سبز است و نمی تواند جواز دریافت کند. همه این موارد نشان می دهد که باید بازنگری در طرح تفصیلی انجام شود.

شهردار منطقه ۱۹ عمده مشکلات این منطقه را مربوط به پارک ۱۸۰ هکتاری و بخش هایی از ناحیه ۳ که عمدتا موقوفه است دانست و گفت: در حال حاضر به دلیل مشکل در طرح تفصیلی در ناحیه ۳، موقوفه معترض است که شهرداری پهنه عمده زمین ها را فضای سبز دیده و بعضا به ساخت و ساز در همین پهنه ها اقدام و سازه هایی به صورت موقت ایجاد شده که شهرداری مجبور به تخریب آنها می شود. بنابراین بازنگری در طرح تفصیلی در منطقه ۱۹ بسیار ضروری است.

شهردار منطقه در ادامه با اشاره به تلاش این منطقه جهت حل ریشه ای موضوع گفت: در سال جاری با هماهنگی معاونت شهرسازی شهرداری تهران نسبت به اخذ مشاور جهت بازنگری در طرح تفصیلی محدوده و خصوصاً محدوده پارک اقدام کردیم که امیدواریم با انجام این موضوع بخشی از مشکلات مرتفع شود.
کد خبر: ۱۸۳۹
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha