unnamed
به گزارش تهران پرس  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، محمد جواد حق شناس ، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دراین مراسم با اشاره به جایگاه شهدا گفت: شهیدان در تمامی حوزه های ارزشی از جایگاه والایی برخوردارند و درعصر امروز علم ،معرفت و اندیشه است که به این جایگاه شهیدان درخشندگی و قوت می دهد .

او با تقدیر از رویکردهای مدیریت شهری به هنر و جاودانه کردن نام و یاد شهدا گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا از یک اثر هنری رونمایی کنیم که هنرمند با نگاه ارزشی تصویر یکی از شهیدان حوزه هنر و قلم را به تصویر کشیده است.

او افزود: سید مرتضی آوینی راوی دفاع مقدس بود که برای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس تلاش فراوانی کرد و آثار ارزشمندی به یادگار گذاشته است.

حق شناس افزود: تا زمانیکه تاریخ ،هنر و ادبیات است نام شهدا ماندگار خواهد ماند و اجرای این طرح های هنری ،اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر برای جاودانه و ماندگار کردن یاد وخاطره دلاوری ها و رشادت های غیور مردان ایران اسلامی است.

حسن رحمانی ،شهردار منطقه۲ نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به ضرورت حفظ یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی نسل جدید با چهره های شاخص دفاع مقدس افزود: به منظور هویت بخشی به سیمای شهر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصویر شهید آوینی بر دیواره بزرگراه شیخ فضل اله نوری با هماهنگی سازمان زیباسازی ترسیم شد.

او افزود: با توجه به رویکرد مدیریت منطقه در حفظ و اشاعه ارزش های دفاع مقدس ، جانمایی تابلوی شهدای محلات را در دستور کار قرار داده است و این اقدام هنری و ارزشی با هماهنگی سازمان زیباسازی و مدیران محلات اجرا می شود .

براساس این گزارش این اثر هنری و ارزشی به طول ۲۰۰ متر مربع با بهره گیری از تکنیک رئال و آکرولیگ در بزرگراه شیخ فضل الله نوری اجرا شد.
کد خبر: ۱۷۷۰
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha