۱۵۷۶۹۲۳۳۸
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، محمدرضا بختیاری با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه ششم تهران بزرگترین تصفیه‌خانه آب کشور به شمار می‌رود، افزود: آب این تصفیه‌خانه از سد تنظیمی امیرکبیر تامین، و با بهره‌برداری از فاز نخست آن ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران به میزان ۷.۵ مترمکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد.

حدود ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای فاز نخست تصفیه‌خانه ششم و سه سامانه رینگ آبرسانی به شهر تهران هزینه شده است

وی با تاکید بر اینکه تونل انتقال آب از سد امیرکبیر تا این تصفیه‌خانه ۲۹.۵ کیلومتر طول دارد، بیان کرد: تاکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تصفیه‌خانه ششم تهران هزینه شده و سه سامانه اصلی طرح رینگ آبرسانی شهر تهران شامل سامانه‌های آبرسانی غرب، شمال‌شرقی و جنوب‌غربی نیز با بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه ایجاد شده که همه آنها فردا، افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: با بهره‌برداری از این سه سامانه اهالی غرب تهران از طریق آب تصفیه‌شده سد امیرکبیر در تصفیه‌خانه ششم تهران و اهالی شرق پایتخت از طریق آب تصفیه‌شده سد لار در تصفیه‌خانه‌های چهارم و پنجم، از آب آشامیدنی باکیفیت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به تامین آب در محدوده شهر جدید پرند نیز اظهار داشت: برای رفع مشکل آبرسانی و ارتقای کیفیت آب شرب در محدوده جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران هم طرح تامین و انتقال آب از سامانه آبرسانی شهر تهران به طول ۱۲ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

«بختیاری» این را هم گفت که این طرح‌ها در قالب هفته بیست و ششم «#هرهفته‌الف_ب_ایران» افتتاح می‌شود و تصریح کرد: با افتتاح سامانه آبرسانی شهر تهران، آب از مخزن ۷۳ در یافت‌آباد و از طریق مخزن رضی‌آباد به جنوب و جنوب‌غربی شهر و استان تهران منتقل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سامانه آبرسانی شرق و شمال‌شرقی تهران نیز بیان کرد: هدف از اجرای سامانه آبرسانی به شرق تهران انتقال سه هزار لیتر بر ثانیه آب تصفیه‌شده از محل تصفیه‌خانه پنجم تهران به نواحی شمال‌شرق و شرق تهران و انتقال چهار هزار لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه‌خانه سوم و چهارم در شرایط اضطراری است.

گفتنی است طرح رینگ آبرسانی شهر تهران با هدف ارتباط و اتصال تصفیه‌خانه‌های هفتگانه آب تهران، کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و تعدیل فرونشست زمین در تهران، توزیع عادلانه منابع آب سطحی، از مدار خارج‌شدن ایستگاه‌های پمپاژ آب و کاهش مصرف انرژی در شبکه توزیع آب در حال اجراست.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۳۲
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha