۱۵۷۶۴۱۹۱۲
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، حشمت الله عسگری عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران به خبرنگاران گفت: بر اساس تفاهم نامه استانداری با سازمان برنامه و بودجه کشور ۴۳ طرح جهش تولید تعریف شد که با افتتاح این طرح ها برای ۷۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

 

وی افزود: این طرح ها با تجمیع اعتبارات بخش خصوصی و دولتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

معاون استاندار تهران ادامه داد: برای تکمیل شدن این طرح ها از ظرفیت های ستاد تسهیل، اعتبارات تبصره ۱۸ و تسهیلات کرونا و همچنین تسهیلات طرح رونق تولید استفاده می کنیم تا این طرح ها را تکمیل کنیم.

 

تسهیلات ۲ هزار میلیارد کرونایی در تهران

 

وی در ادامه از پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: در این چند ماه گذشته تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای حمایت از واحدهای تولیدی در سطح استان تهران پرداخت کرده ایم.

 

عسگری ادامه داد: برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی یک هزار و میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ماده ۱۸ پرداخت کرده ایم و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در حمایت از واحدهای بخش کشاورزی اعتبار پرداخت کردیم.

 

به گفته وی، برای حمایت از واحدهای تولیدی مشکلی وجود ندارد و تلاش می کنیم بتوانیم از ظرفیت های موجود برای کمک به رونق تولید و اشتغال استفاده کنیم.

 

معاون اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا چند واحد تولیدی در استان تعطیل شد که با حمایت های همه جانبه علاوه بر اینکه این واحدهای تعطیل بازگشایی شدند شاهد افزایش راندمان تولید در سطح استان هستیم و در حال حاضر به غیر از تالارهای پذیرایی هیچ واحد تولیدی و خدماتی در استان تهران تعطیل نیستند و همچنین شاهد کاهش نرخ بیکاری در سطح استان هستیم.

 

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عصر امروز- سه شنبه به ریاست استاندار تهران و با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

 

در این جلسه انوشیروان محسنی بندپی بر اتمام طرح های جهش تولید در سطح استان تهران تاکید کرد و افزود: با افتتاح این ۴۳ طرح شاهد افزایش تولید و اشتغال در سطح استان خواهیم بود.

 

به گفته وی، این طرح ها در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، آب و فاضلاب و ... است که امیدوار هستیم با تلاش های همه جانبه امسال حدود ۹۰ درصد این طرح ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۰۲
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha