۱۵۷۶۵۷۴۰۵
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، از مهم ترین چالش های مدیریت شهری در جنوب تهران و به ویژه شهر ری وجود روان آبها سطحی است که از نقاط مختلف پایتخت به این منطقه سرازیر می‌شود که از لحاظ کیفیت و بهداشت بسیار برای ساکنان آن  زیان بار است.

 

این موضوع باعث شده تا همه ساله با شروع فصل بارشها این معضل مجدد مورد توجه قرار گیرد چراکه باید برای مختومه شدن آن نیاز به پیگیری جدی است.

پیش از این فرماندار شهرستان شهرستانی ری گفت که طرح ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران در مرحله فراخوان است.

 

وی افزود: ۹۰ درصد آب‌های ورودی به شهرستان ری از تهران وارد ری می‌شود و تنها ۱۰ درصد این آب‌های روان متعلق به شهرستان ری است که وزارت نیرو باید با ایجاد تصفیه‌خانه این مشکلات را ساماندهی کند.

 

همچنین حسن خلیل آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در این راستا می گوید: در حال حاضر شهرداری بخشی از این سیلاب ها را از طریق پاکسازی کانالها از بین می برد.

 

وی با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر که یکی از مشکلات ما در مناطق جنوبی به ویژه منطقه ۱۸ و ۲۰ بوده است افزود: این موضوع سطحی نبوده بلکه با همکاری دستگاههای متولی انجام تا خسارت ‌و لطمات زیادی را به این مناطق را کاهش داد.

 

به گزارش ایرنا، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشتر این روان آبها مربوط به رودخانه کن و رودخانه کرج بوده که با سرچشمه گرفتن از آنها و عبور از نقاط مختلف شهر در پایان به شهر ری سرازیر می‌شوند خاطر نشان کرد: در این راستا می بایست سازمان آب و فاضلاب با ایجاد تصفیه خانه ای بر روی این مسیر، تا حدودی این آب را به چرخه تولید باز گردانده تا مخاطرات موجود کاسته شود.

 

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد این آبهای سطحی به شهرری سرازیر می‌شوند خاطر نشان کرد: این آبها می توانند منشأ آلودگی زیادی باشند که با عبور در مسیر خود برای محصولات کشاورزی و باغی زیان بار باشند.

 

شهرداری تهران از حریم بناهای تاریخی حمایت می کند

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که حریم درجه یک تا سه بناهای تاریخی در شورای حریم شهرداری به تصویب رسیده است گفت: ارتفاع منظر در ساخت و ساز در اطراف این بنا ها طبق اصول قانونی و مصوب لحاظ می شود.

 

خلیل آبادی بیان‌کرد: هم اینک در شهر ری با وجود آثار متعدد تاریخی از جمله برج طغرل و حرم عبدالعظیم ارتفاع زیاد به ساختمان های جدید واگذار نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت این دستور العمل باعث شده تا بازسازی ها هیچ‌گونه توجیه اقتصادی را برای سازندگان به همراه نداشته باشد خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهرداری و میراث فرهنگی نظارت قاطعی در حفظ و صیانت آثار تاریخی دارند.

 

خلیل آبادی گفت: با ایجاد حریم قانونی ضمن جلوگیری هر گونه تعرض ارتفاعی، مالکان باید در ساختمان های جدید شرط بهره گیری از مصالحی متناسب و هم جنس با انبیه تاریخی مجاور را در دستور کار خود قرار دهند.

 

بر این اساس طبق دستور العمل میراث فرهنگی در حریم درجه یک تا سه بناهای تاریخی، ارتفاع ساختمان ها ۷.۵ متر تا ۱۲ متر نباید فراتر رود.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۸۳
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha