۱۵۷۲۶۴۲۰۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، احمد مینایی اظهار داشت:‌ پنج واحد پرورش شترمرغ توام با ظرفیت ۷ هزار و ۸۷۰ قطعه در شهرستان پیشوا، شهریار، ری و ورامین فعالیت دارد.

 

وی افزود: همچنین ۶ واحد شترمرغ پرواری نیز با ظرفیت ۹۱۰ قطعه در شهرستان ملارد؛ ورامین، قرچک و رباط کریم فعالیت دارد.

 

بزرگترین واحد شترمرغ خاورمیانه در ورامین

 

مدیر امور طیور استان تهران استان تهران ادامه داد: شهرستان ورامین رتبه برتر تولید شترمرغ در این استان را به خود اختصاص داده است و بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه نیز در شهرستان ورامین فعالیت دارد که این واحد در سال گذشته به عنوان واحد نمونه ملی کشور انتخاب و معرفی شد.

 

وی ادامه داد: شترمرغ از جمله پرندگانی است که پرورش آن در جهان و ایران رو به افزایش است، این پرنده همه چیز خوار است و حتی می تواند از پسماند و ضایعات کشاورزی استفاده کند.

 

به گفته مینایی، این پرنده در طی دوره ۴۰۵ روزه تعداد ۴۰ قطعه جوجه به دنیا می آورد که این تعداد معادل یک هزار و ۸۰۰ کیلو گرم گوشت و ۵۰ متر مربع چرم و۳۳ کیلوگرم پر است، در واقع می توان گفت تمامی تولیدات این پرنده شامل گوشت، تخم، روغن، پوست و پر بوده کاملا اقتصادی و سود آور است.

 

وی تاکید کرد: کشورمان بعد از آفریقای جنوبی که مهد پرورش شتر مرغ است دومین پرورش دهنده بزرگ شترمرغ در جهان است که برآورد می شود سالانه بیش از ۳ هزار تن گوشت شترمرغ در کشور تولید می شود.

 

مدیر امور طیور استان تهران خاطرنشان کرد: در واقع با توسعه این صنعت می توان قسمتی از نیاز کشور به تأمین گوشت را بر طرف کرد  که با توجه به شرایط اقلیمی کشور به غیر از استان های شمالی به دلیل مسائل بهداشتی پرورش شتر مرغ در تمامی مناطق کشور امکان پذیر است.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۳۶۶
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha