۲۶۸۹۱۰۸
سردار رسول  سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با شبیه سازی هشت سال دفاع مقدس با هفت ماه نبرد با ویروس منحوس کرونا در بیان مجاهدت های شهدا و مدافعین سلامت و جهادگران عرصه سلامت، اظهار داشتند: در ابتدا یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی های رزمندگان اسلام را گرامی می داریم. دفاع مقدسی که در شرایط فعلی نیز باقی است و در عرصه مبارزه با کرونا شاهد تکرار ایثارگری ها و رشادت هایی بودیم که ملت شریف ایران به خصوص بهداشت و درمان بروز و ظهور دادند.

وی در ادامه، تصریح کرد: همان گونه که در مقابل دشمن متجاوز شاهد یک نوع اتحاد ملی و روحیه رشادت و ایثارگری که همه کمبودها را جبران و حاصل آن هم درخشش حماسی هشت سال دفاع مقدس بود؛ نیز در مقابله با ویروس منحوس کرونا در شرایطی که کشور از تحریم های ظالمانه رنج می برد و دشمن انتظار می کشید تا  از این ماجرا بهره برده و به دنبال ملامت و سرزنش ایران و ایرانی جماعت باشد اما به برکت روحیات ایثارگری که از جنس دفاع مقدس بود ما نظاره گر عبور سرافرازانه  کشور از موج سهمگین کرونا بودیم و حتی در نیروهای مسلح برخی از سربازان ما حاضر شدند علاوه بر مدت انجام وظیفه خدمت سربازی با تأخیر آزاد شوند همانگونه که در فراخوان ها تعدادی با تعجیل آمدند تا پاسخگوی نیازهای درمانی باشند.

سردار سنایی راد در خصوص اینکه نیروهای مسلح به صورت معین در کنار سایر نیروهای بهداشت و درمان حضور داشتند، بیان کرد: فرهنگ حماسی و غنی که داریم در فصول مختلف در برابر تهدیدات دشمن می تواند کارایی داشته باشد همانگونه که در دوره دفاع مقدس شاهد ارتقاء و تقویت این فرهنگ بودیم. در دوره دفاع مقدس علیرغم نابرابری معادله جنگ در سال‌های آغازین و مواجهه با تحریم های ظالمانه آنچه که این معادله را تغییر داده و موازنه ای را به نفع انقلاب اسلامی رقم می زد، روحیات ایثارگری، رشادت، ابتکارات و حضور ما بود که  پس از هشت سال دفاع سرافراز بیرون بیاید.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  در تبیین اینکه امروز ما شاهد موازنه جدیدی از قدرت هستیم، گفت: امکان ضربه اول و نیز پاسخگویی به ضربه دوم دشمن را داشته  و علی‌رغم همه تهدیدها جرات عملیاتی کردن آن را نمی‌کند و این مساله نشات گرفته از دوران دفاع مقدس و دستاوردهای بزرگی بود که در عرصه های مختلف از جنگ سخت و نیمه سخت و حتی در بازسازی کشوری است آوردیم. امروزه نیز یگانهای سپاه، ارتش وزارت دفاع در عرصه های سازندگی حضور داشته و تجارب مهندسی زمان جنگ را منتقل می کنند. سرعت عمل در ایجاد بیمارستان‌های موقت و نقاهتگاه ها ی بزرگ توسط سپاه ،ارتش و گندزدایی در سطوح گسترده توسط یگان های ناجا و بچه‌های بسیج ما هم ادامه نبردی است که در دوران دفاع مقدس بود و هم تکیه بر تجارب گرانقدر و گران سنگی که از آن دوران صورت گرفت .

وی در مورد دستاوردهایی که بعد از جنگ بدست آوردیم، اشاره کرد:از لحاظ دستاوردهای بزرگ صنعت دفاعی اعم از  ساخت سلاح تاکتیکی عملیاتی تا سلاح های دفاع برد مثل هواپیما و موشک  توسعه و تقویت یافتیم.

سردار سنایی راد در خصوص ترور شهید سلیمانی توسط امریکا، افزود:  حماقت امریکا را از  ترور شهید سلیمانی بی پاسخ نمی گذاریم و همچنان خودمان را طلبکار می دانیم و ضربه متقابل درشرایط میسر و معلوم به حول و قوه الهی انجام خواهد شد ؛ ملت عزیز ایران یک گام از عزت خودش کوتاه نخواهد آمد،

وی در رابطه با درخشش رزمندگان هشت سال دفاع مقدس  و روحیه جهادی که بعد از جنگ در عرصه های مختلف حضور داشته، تاکیدکرد: امروز در مقابله با ویروس کرونا مجموعه از نیروهای جهادی ما وارد عمل شدند و سایر نیروهای علمی ما نیز روحیه جهادی پیدا کردند. شهادت تعداد زیادی از نیروهای بهداشت و درمان در مقابله با ویروس منحوس کرونا و خدمت به بیماران این ویروس نشان می دهد که ظرفیت استعداد در ملت ما همچنان وجود دارد و زمینه بروز درخشش کشور است. و مشکل گشای هر کمبودی در کشور این روحیه شفاف و در عین حال گرانقدری است که ما تحت روحیه جهادی از آن یاد می‌کنیم و هویتی که ملی، دینی و انقلابی است و شاهد حماسه های بزرگی از جنس دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام/*
کد خبر: ۱۲۱۴
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha