IMG_20200919_173521_865
دکتر سیامک طهماسبی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان‌و دارای دکتری روان شناسی بالینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با سرشماری سال ۹۵ حدود ۹ میلیون از جمعیت کشور را سنین پیش از دبستان  تشکیل داده بود، اظهارداشت:  زمانی که صحبت از پیش از دبستان می شود، منظور از بدو تولد تا ۷ سال و حتی دوران بارداری را نیز در این دوره قرار می دهند. طبق آمارهای رسمی ۱۲ درصد تحت پوشش مهدهای کودک هستند افت فاحش کودکان مهد را در کرونا داشتیم و مهدها و مراکز پیش دبستانی به لحاظ اقتصادی مجبور به تعطیلی و فروش لوازم مهد خود شدند. بسیاری از کودکان در خانواده ها آن هم از طریق رسانه ها تربیت می شوند.

وی در رابطه با مشکلات و معضلات در دوره پیش از دبستان، بیان داشت: گفتگوی بین سازمانی و درون سازمانی ضعیف است و یکپارچگی در مدیریت با انعطاف پذیری اتفاق نیفتاده است. سازمان ها با علم به منابع روز صحبت نکرده و حتی طبق برنامه راهبردی خود نیز عمل ننمودند. از دیگر  معضلات اینکه امروزه  پیش دبستان در مدیریت ابتدایی آموزش و پرورش ادغام شده در حالیکه سابقا مستقل بود.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، ادامه داد: برنامه درسی ویژه در مقاطع  پیش از دبستان اعم از شیرخوارگی، خردسالان نداریم. پیشنهاد بنده این است که مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی بصورت زمانمند فرمایشات رهبری در زمینه آموزش و پرورش پیش از دبستان را  پیگیری نمایند، معاونت آموزش پیش از دبستان در آموزش و پرورش تشکیل شود زیرا در کشور تا یک ساختار شکل نگیرد مطالبات آن حوزه پاسخ داده نخواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات کودکان پیش از دبستان ، بیان داشت: بخش خصوصی نقاط ضعفی دارد که ناشی از عدم مدیریت صحیح و یکپارچه است و این در حالی است که آمادگی تغییر را دارد و بایستی مشارکت داده شود. رسانه ها در زمینه برخورد با کودکان پیش از دبستان آگاهی بخشی خود را به خانواده ها بیش تر نمایند.

انتهای پیام/*
کد خبر: ۱۲۱۹
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha