۱
به گزارش تهران پرس؛اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اهل هیجان هستید و فعالیت های ورزشی و تفریحی انجام می دهید، یا اگر شغلی دارید که در طی فعالیت هایی که انجام می دهید، کارهای پرخطر را هم شامل می شود، یا اگر از وسایلی در زندگی خود استفاده می کنید که پرخطر هستند، یا اگر با دوچرخه یا موتورسیکلت رفت و آمد می کنید، یا اگر به فعالیت های ورزشی به صورت تفریحی مشغول هستید، حتماً این مطلب را به دقت مطالعه کنید.


انجام فعالیت های پرخطر، همانطور که از اسمش پیداست امکان دارد که با حوادثی همراه باشد که حتی سلامت و جان انسان ها را هم تحت الشعاع خود قرار دهد. به طور مثال وقتی برای تعطیلات به تور طبیعت گردی می روید که احیاناً در این طبیعت گردی صعود از ارتفاع یا کوهپیمایی هم وجود دارد، یا اینکه با وسیله هایی مثل دوچرخه تفریح می کنید، یا تفریحات آبی مثل پاراسل، قایق سواری، یا شنا و غواصی در دریا و اقیانوس را تجربه می کنید، به طور واضح در حال فعالیت های پرخطر هستید. ما قصد ترساندن شما را نداریم، اما باید واقع گرایانه به موضوع نگاه کنید و بدانید که چه کاری می کنید.

همچنین نوع سبک زندگی که در بعضی از افراد وجود دارد، زندگی آن ها را دچار ریسک ناشی از حوادث می کند. به طور مثال افرادی که راننده هستند، یا نجار، نقاش، تعمیرکار، کارگر ساختمانی، آشپز رستوران، یا تراشکار، خلبان و مهماندار هواپیما هستند ، عمدتاً با ریسک های شغلی روبرو هستند.

بنابراین انجام دادن این فعالیت ها نیاز به دو نگرش اساسی دارد: اولین نگرش، احتیاط و رعایت ایمنی با حداکثر توان ممکن است. این کار باعث می شود ریسک به مراتب کاهش پیدا کند یا اینکه در صورت بروز حادثه، آسیب وارده به کمترین حد خود برسد. دومین نگرش، آینده نگری از طریق تهیه کردن بیمه حوادث برای خودتان است.

بیمه حوادث چیست؟


بیمه حوادث، بیمه نامه ای است که هم به صورت انفرادی و هم به صورت خانوادگی قابل خریداری است. در بیمه حوادث انفرادی، شما سه تعهد اساسی را برای خودتان از شرکت بیمه درخواست می کنید. اول سرمایه هزینه پزشکی است که طی سقف مشخصی که توسط شما خریداری می شود، در صورتی که حادثه ای رخ داد و منجر به آسیب بدنی شد، هزینه پزشکی و درمانی ناشی از آن تا سقف مبلغی که پوشش دارید، به شما پرداخت می شود. تعهد دوم سرمایه نقص عضو است که اگر حادثه به حدی بود که در نهایت منجر به نقص عضو شد، از طریق این پوشش سرمایه مشخصی به شما بابت نقص عضو علاوه بر هزینه پزشکی پرداخت شده، تعلق می گیرد. و در نهایت اگر اتفاق به حدی ناگوار بود که منجر به فوت شد، سرمایه فوت به بازماندگان پرداخت می شود.

نکته مهم در سرمایه فوت این است که در صورتی که بیمه گذار مایل باشد می تواند فرد یا افرادی را به عنوان ذینفع در بیمه نامه حوادث خود مشخص کرده تا بدون تشریفات انحصار وراثت مبلغ سرمایه فوت به ایشان تعلق گیرد.

چطور بیمه حوادث بخرم؟

شما می توانید برای خرید بیمه حوادث انفرادی، به وب سایت بیمه سامان نمایندگی شیرخانی مراجعه نمایید. در این سایت، این امکان برای شما وجود دارد که با سرمایه دلخواه خود و بر اساس نیاز یا مبلغ هزینه ای که برای بیمه نامه حوادث خود و یا خانواده خود در نظر گرفته اید، بیمه حوادث را خریداری نمایید. همچنین برای افرادی که به صورت کوتاه مدت نیاز به بیمه حوادث دارند، مثل تورهای مسافرتی داخلی یا خارجی، این امکان وجود دارد که بتوانند بیمه کوتاه مدت خریداری نمایند.

 
کد خبر: ۱۱۹۳
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
احسان ثنایی زاده
۲۱:۰۲ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
فعالیت پرخطر باید از قبل با برنامه انجام بشه. حالا یکی از این برنامه ها بیمه هست. اما ایمنی در فعالیت ها هم مهمه. مثلا اگر قصد دارید مسافرت برید باید از قبل تمام احتمالات ممکن که به ذهنتون میرسه رو در نظر بگیرید تا احتمال حادثه کمتری وجود داشته باشه. یا اینکه مثلا شرکت ها باید واحد های ایمنی برای کارگاه خودشون ایجاد کنن تا به اصول ایمنی توی کارگاه یا کارخونه نظارت کنه.
هادی نیک
۱۴:۵۹ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰
به نظر من اولین قدم اینه که فعالیتی که داریم انجام میدیم رو به عنوان فعالیت پرخطر شناسایی کنیم که بتونیم قبول کنیم که احتمال وقوع حوادث هم بالاست. اینجاست که به فکر خرید بیمه حوادث هم خواهیم افتاد. البته فکر کنم توی فعالیت های شغلی مثل کارهای صنعتی و ... بیشتر فرهنگ بیمه وجود داره تا فعالیتهای پرخطری که به صورت شخصی انجام میشه.