علی-القاصی-مهر-دادستان-تهران
به گزارش تهران پرس و بنابر اعلام  پایگاه خبری پلیس، دکتر "علی القاصی مهر" در حاشیه بازدید از مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: به لحاظ اهمیت موضوع، وضعیت مناطق جنوب تهران به محضر مقام معظم رهبری منکعس شد و ایشان برای بهبود وضعیت موجود نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی این مناطق دستورات ویژه ای صادر کردند و فرمودند به کسانی که در این رابطه دچار ضرر و زیان شدند و به آن ها آسیب رسیده است؛ کمک شود.

وی با بیان اینکه موضوع رسیدگی به بهبود شرایط در مناطق جنوبی پایتخت بارها در جلسات مختلف و با حضور مسئولان امر، مورد بررسی قرار گرفت، افزود: رئیس قوه قضاییه در این رابطه نیز تاکیدات ویژه ای برای مبارزه با موادمخدر را داشتند و مطالبه جدی از دستگاه هایی که در این حوزه در حال انجام وظیفه هستند، دارند.

دادستان تهران با اشاره به اینکه نهادهایی برای پاکسازی این محیط مسئول هستند، اظهار کرد: جمع کردن این پدیده و اقدامات بازسازی اجتماعی و تشخیص افراد آسیب دیده و پاکسازی این محیط بر عهده کیست؟ آیا صرفا با دستور من دادستان و جمع آوری و دستگیری های پلیس، موضوع حل می شود و جریان به اتمام می رسد؟ برخی ها ممکن است که بگویند خلاء قانونی در انجام اقداماتشان وجود دارد، اما این را باید دانست که در قوانین همه دتسگاه ها موظف به اجرای وظایف محوله بر خودشان است.

وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان دستگاهی که باید مرکز بازسازی روحیه افراد آسیب دیده باشد، در این خصوص وظیفه دارد. شهرداری در خصوص تهیه اماکن مورد نیاز و افزایش ظرفیت مراکز بازپروری، اجرای طرح تفصیلی وظیفه دارد. لذا قانون برای دستگاه های مختلف، ضمانت اجرای اداری و کیفری تعیین کرده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه را که در رابطه با پاکسازی مناطق و مبارزه با موادمخدر دخیل هستند، تعیین و احضار کرده ایم، بیان کرد: موارد لازم را به استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری تهران، مجموعه دادستانی و دادگاه ها، شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل زندان ها و ...، ابلاغ کرده ایم.

القاصی مهر با بیان اینکه شهر بایستی به محیط نا امن برای فعالیت موادفروشان تبدیل شود، عنوان کرد: معتادان متجاهر باید جمع آوری شوند و در مراکز نگهداری و بازپروری شوند که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شدند. لذا باید ظرفیت مراکز بازپروری افزایش بیابد.

وی افزود: تا پاکسازی کامل این مناطق دستورات قضایی را صادر کردیم، تا آخرین نفر از مجرمان باید دستگیر شوند و همچنین معتادان متجاهر جمع آوری شوند؛ به همین منظور در دستگاه قضایی شعب ویژه ای را اختصاص دادیم.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: بازرسی ها از منازل پلاک قرمز و خانه هایی که به محل تجمع معتادان تبدیل شده باید به صورت مداوم انجام شود و در این رابطه نیز منازلی که در حال حاضر به این نوع از محل ها تبدیل شدند، بایستی پلمب شوند.

انتهای پیام/*
کد خبر: ۱۱۶۵
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha