index09
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹ تهران، سید مصطفی موسوی شهردار منطقه۹ گفت: خودروسواران، افراد پیاده، دوچرخه‌سواران و رانندگان وسایل حمل ونقل عمومی‌ می‌توانند به طور همزمان در «خیابان کامل» رفت وآمد کنند؛ در واقع خیابان کامل، خیابانی برای همه است.

او افزود: اجرای این طرح می‌تواند کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی، ارتقای ایمنی افراد پیاده و دوچرخه‌سواران، کاهش گازهای گلخانه‌ای، افزایش میزان مطلوبیت محیطی، کاهش تاخیرات، تشویق سفرهای پیاده و دوچرخه، بهبود کیفیت هوا، افزایش میزان دسترسی افراد معلول و ناتوان، حیات‌بخشی مجدد محله‌های شهری را به همراه داشته باشد که در صورت اجرای آن، دستیابی به محیط شهری مطلوب زندگی با کیفیت‌های زیستی بالا را به همراه داشته باشد.

شهردار منطقه۹ تاکید کرد: خیابان کامل، گام مهمی‌در دستیابی شهرها و محله‌های شهری به توسعه پایدار شهری از طریق توجه به توسعه حمل ‌و نقل پایدار محسوب می‌شود.

موسوی عنوان کرد: به این منظور خیابان استاد معین جنوبی (خیابان اجتماعی) که در منطقه۹ افتتاح شده تا ۸۰ درصد به پروژه خیابان کامل نزدیک بوده و قرار است ۲۰ درصد امکانات باقیمانده نیز به آن اضافه و تکمیل شود که در این صورت اولین خیابان کامل شهر تهران خواهد بود.






کد خبر: ۱۱۵۵
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha