IMG_20200908_165541-300x246
بنا به اظهارنظر امین عسگری؛ مدیر اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه؛ به کار بردن کلمه "کودکان کار" برای این افراد صحیح نیست و واژه "متکدی" مناسب‌تر است بنا به اظهارنظر امین عسگری؛ مدیر اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه؛ به کار بردن کلمه "کودکان کار" برای این افراد صحیح نیست و واژه "متکدی" مناسب‌تر است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پنجشنبه ۱۳ شهریورماه تعدادی از شهروندان شاهین شهر در استان اصفهان، متوجه فریادها و درخواست کمک کودکان از زیر زمین اداره بهزیستی این شهر شدند.

به گزارش ایسنا، شهروندان شاهین شهر با پلیس و سازمان آتش نشانی تماس گرفتند و زمانی که ماموران توانستند وارد زیر زمین اداره بهزیستی شوند با صحنه عجیبی مواجه شدند؛ ده کودک کار خیابانی که ساعاتی قبل از سطح شهر جمع آوری شده بودند، در زیرزمین این اداره محبوس شده و درخواست کمک می کردند!

درز این مطلب در فضای مجازی منجر به آن شد که رییس سازمان بهزیستی استان اصفهان مجبور به واکنش شده و حتی مطالبی در خصوص تعلیق عوامل متخلف آن مطرح شود. اما نکته مغفول در این موضوع؛ نگرش و میزان دانش مدیر آن اداره بعنوان متخصص و متولی برخورد با این معضل می باشد.

بنا به اظهارنظر امین عسگری؛ مدیر اداره بهزیستی شاهین‌شهر و میمه؛ به کار بردن کلمه "کودکان کار" برای این افراد صحیح نیست و واژه "متکدی" مناسب‌تر است

علاوه بر آن؛ ایشان تصریح کردند  کودک کار به کودکانی که در کارگاه‌ها، مراکز تولید و خدماتی به اشتغال دائم مشغول اند اطلاق می‌شود و تمیز کردن شیشه خودرو، فروش فال، آدامس، جوراب، دودکردن اسپند و ... کار نبوده و کودکان و نوجوانان، مشغول به این امور "متکدی" هستند

طبق مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی کشور؛ تکدی گری جرم بوده و مجرم علاوه بر مصادره تمام اموالی که از این راه به دست آورده است؛ به یک تا سه ماه حبس محکوم خواهد شد و لذا بر اساس اظهارات این مدیر بهزیستی؛ این کودکان "مجرم" محسوب می گردند!!!

در صورتیکه طبق ماده ۸۴ قانون کار کشور؛ هرگونه کاری که  سلامت فیزیکی یا روانی کودکان را تهدید نماید ممنوع بوده و در صورت بروز صحنه هایی از این دست ؛ بهزیستی موظف است با هماهنگی سایر ارگانها نسبت به منفک کردن این کودکان از آن کار اقدام نماید.

از سوی دیگر طبق قانون ساماندهی کودکان خیابانی؛ مسئولیت پیگیری و ترخیص کودکانی از این دست بر عهده همین اداره بوده و با عنایت به آگاهی کامل مدیران این مجموعه از بازگشت این کودکان به خیابان ها در صورت ترخیص و محرز بودن ناتوانی سرپرستان آنها در نگهداری شایسته از کودکان؛ به چه دلیلی اقدام به بازگرداندن کودکان آنهم بدون حداقل بررسی سلامت سرپرستان انها که همگی اتباع خارجی هستند نموده است.
کد خبر: ۱۱۵۱
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha