Medical
به گزارش تهران پرس و به نقل از آی هینا،محمد جعفری دبیر کشوری نسخه الکترونیکی بیمه سلامت گفت: در حوزه سلامت یکی از مهم ترین موضوعات الکترونیکی کردن فرآیند پذیرش بیماران ، نسخه نویسی و همچنین نسخه پیچی الکترونیکی در داروخانه ها، آزمایشگاه ها و مراکز پاراکلینیک است ، لذا با مشارکت قابل قبول پزشکان ، در حال حاضر در سراسر کشور بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ مطب و درمانگاه در بخش خصوصی در اجرای طرح مشارکت دارند.

 

دبیر کشوری نسخه الکترونیکی بیمه سلامت تصریح کرد : همچنین بیش از ۶هزار داروخانه ،  آزمایشگاه و رادیولوژی نیز به این سیستم متصل هستند .

 

وی تاکید کرد : در حال حاضر حدود ۲۵درصد از نسخ بصورت الکترونیکی تولید نمی شود، منتها در سراسر کشور بیش از ۷۵درصد نسخ الکترونیکی هستند، البته در هر استانی میزان نسخه نویسی الکترونیک متفاوت است.

 

جعفری اظهار داشت : کلینیک های دولتی هنوز به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی متصل نشده اند، بنابراین باید از نرم افزارهای این کلینیک ها استفاده شود که از مهرماه وارد سامانه خواهند شد، لذا نسخه نویسی در این کلینیک ها بر روی دفترچه انجام می شود.

 

جعفری گفت: بدون تردید اشکالات و نقاط ضعف به مرور زمان مرتفع خواهد شد، این طرح مزایای بسیاری دارد که می توان به موارد بسیاری برای بیمار اشاره کرد ، ضمن اینکه برای داروخانه ها نیز با کاهش خطا در نسخه نویسی مزایای بسیاری دارد، البته سازمان بیمه نیز از این مزایا بی بهره نخواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۲
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha