index2
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مجتبی شکری مدیرکل حریم شهر تهران گفت: حریم شهر تهران به عنوان ریه های تنفسی شهر تهران و فضای تفرجگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و حفظ و صیانت از حریم همواره مورد تأکید و دغدغه مجموعه مدیریت شهری به خصوص شهردار تهران بوده است که انجام این مأموریت خطیر همواره بر عهده اداره کل حریم می باشد.


شکری تأکید کرد: متأسفانه بیم آن میرود برخی افراد سودجو و فرصت طلب در تعطیلات پیش رو با تعرض و دست اندازی به حقوق بیت المال از طریق تصرف اراضی واقع در حریم اقدام به ساخت و ساز و حمل مصالح ساختمانی به صورت غیرقانونی کنند، بر همین اساس اداره کل حریم و نواحی دارای حریم به صورت آماده باش کامل نسبت به پایش و رصد حریم اقدام خواهند نمود.

وی با اشاره به قرارگیری حریم تهران در ۱۱ منطقه و ۲۸ ناحیه شهرداری تهران، افزود: از امروز تا ۱۴ شهریور رصد حریم تهران به صورت ویژه و با افزایش دقت و سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت تا از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات احتمالی جلوگیری بعمل آید.

مدیرکل حریم گفت: در این طرح ۳۰ دستگاه خودری ویژه حریم و حدود ۲۸۰ نفر از پرسنل عهده دار صیانت از حریم شهر تهران خواهند بود؛ همچنین گزارش ها و مستندات حاصل از پایش حریم به صورت برخط مورد بررسی و رصد قرار خواهند گرفت و در صورت لزوم برخوردهای قانونی صورت می پذیرد.

وی هم چنین افزود: این اداره کل با بهره گیری از دانش و ابزار روز دنیا (با هماهنگی مراجع امنیتی؛ با استفاده از هلی شات و کوادکوپتر) زمینه پایش و رصد هرچه بهتر حریم شهر تهران و ثبت هرگونه تغییرات را فراهم آورده است.

شکری با اشاره به تداخلات متعدد مدیریتی در حریم گفت: برای صیانت از حریم شهر تهران می بایست با ایجاد وحدت رویه و دوری از مدیریت جزیره ای شاهد نظم و انضباط بیشتری در این محدوده باشیم.

مدیرکل حریم شهرداری تهران تأکید کرد: هم اکنون تعامل و هماهنگی های خوبی با مراجع قضایی و انتظامی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته، به طوری که با تلاش شبانه روزی کلیه عوامل شهرداری و همکاری سایر دستگاه ها، شاهد کاهش چشمگیر تخلفات در حریم بوده ایم.
کد خبر: ۱۰۷۸
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha