index01
به گزارش تهران پرس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در دیدار با قاسمی مدیر عامل و خسروآبادی و امامی اعضای هیات مدیره انجمن متخصصان گردشگری ایران و جعفری رییس اداره گردشگری شهرستان شمیرانات ضمن بررسی و تبادل نظر در خصوص زمینه های همکاری صنعت گردشگری در شمال تهران به تشریح صنعت گردشگری به عنوان یک سیستم و نظام هدفمند پرداخت و اظهار داشت: در این نظام و سیستم همه اجزاء و ارکان آن باید ضمن آگاهی از وظایف و تکالیف خود، فعالیت ها و برنامه های خود را به خوبی انجام دهند و اقدامات، تک بعدی و جزیره ای نباشد تا به محصول اصلی که جذب گردشگر است دست پیدا کنیم.


موسوی حضور فعال و مستمر مردم در صنعت گردشگری را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و تصریح کرد: در هر فعالیت و موضوعی که مردم حضور داشته و دارند، موفقیت در آن عرصه بیشتر بوده است به همین منظور باید برای مردم مزیت و صرفه اقتصادی ایجاد شود تا فعالانه وارد این صنعت شوند.

 

شهردار منطقه یک فضاهای اکولوژیکی طبیعی، وجود اماکن مذهبی، تفرجگاه ها، کاخ موزه ها، خانه موزه ها، بوستان های فرامنطقه ای، مراکز تجاری سنتی و مدرن، باغ سفارتخانه‌ها و ... را به عنوان پتانسیل و ظرفیت های متنوع گردشگری در شمال تهران بر شمرد که در طول هفته و به خصوص روزهای پایانی هفته جاذب تعداد کثیری از شهروندان است.

 

موسوی با اشاره به مراکز درمانی و توریسم سلامت در منطقه افزود: شمیرانات با تولید محصولاتی چون سبزه های کوهی و دارویی، عسل و ... در بخش جذب توریست سلامت می تواند بسیار موفق عمل کند و ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی در منطقه یک فعالیت می کنند که برخی از آنها مانند مرکز سلول های بنیادی محصولات درمانی خاصی را به متقاضیان عرضه می کند.

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری ضمن ایجاد اشتغال باعث رونق کسب و کار در همه زمینه های می شود آمادگی شهرداری منطقه یک را برای همکاری اعلام کرد.

 

در این جلسه، امام عضو هیات مدیره انجمن متخصصان گردشگری ایران با اشاره به اینکه گردشگری یک صنعت درآمدزاد است اظهار داشت: گردشگری چهارمین رکن اقتصاد بعد از صنعت کشاورزی و خدمات به شمار می آید و باید برای ارتقای این صنعت شهروندان را جذب کرد که اولین اقدام اطلاع رسانی و آموزش است.

 

وی تصریح کرد: در اولین اقدام باید با همکاری شهرداری سمینار و یا آموزش‌های مجازی برای اصناف، ادارات، مسئولین حوزه ها و ... برگزار کنیم تا همگی با ارتقاء سطح آگاهی و دانش شان در زمینه گردشگری از یک سیاستگذاری منطقه ای مشخصی که منجر به توسعه این صنعت می شود تبعیت کنند و منطقه یک با انعقاد یک تفاهمنامه به عنوان منطقه ی پیشگام اولین قدم را برخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۰۶
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha