سرهنگ+مالمیر

به گزارش خبرگزاری تهران پرس ، سرهنگ محمود مالمیر رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت خانه ها هشدارهایی را به شهروندان داد.




۱ _ افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی منزل : نصب دوربین، آلارم هشدار الکترونیکی، پرده های الکترونیکی،فناوری های نوین الکترو مگنتیک، نصب حفاظ پنجره ها، علی الخصوص پنجره های طبقه اول ، مرتفع نمودن دیوار یا نصب نرده های آهنی مقاوم روی دیوار ، استفاده از قفل های کتابی ، درب های ضد سرقت ، نصب حفاظ اکاردئونی بر روی درب ورودی ، _زدن قفل بر روی درب پشت بام، نصب چراغها یا لامپهای زمانه دار .

۲_ از نگه داشتن وجه نقد، دلار و طلاجات در منزل به طور جدی خود داری گردد .

۳ _ هنگام خروج از منزل حتی برای چند دقیقه، درب های آپارتمان را قفل نمایید ، سارقین پس از کمین وزاغ زنی، هنگام خروج ساکنین و اطمینان از خالی بودن، با سرعت وارد منزل شده ، درفاصله زمانی دو تا پنج دقیقه، اقدام به سرقت نموده و با سرعت از محل متواری می شوند .

۴ _ از قرار دادن نرده بان و چهار پایه در کنار دیوار حیاط خودداری گردد .

۵ _ از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر ، کمک به خیریه، متکدی و غیره به داخل اپارتمان جلوگیری گردد .

۶ _ کلید منزل را در اختیار افراد نا مطمئن قرار ندهید ، از شرکت های معتبر ،افراد ،جهت نظافت وغیره استفاده گردد.

۷ _ نسبت به تعویض قفل هایی که کلید یدکی آنها گم شده، یا در اختیار دیگران بوده و یا تغییر مکان داده اید، اقدام نمایید .

۸ _ هنگام خروج ازمنزل ،علاوه بر قفل نمودن درب ورودی آپارتمان، درب های داخلی اتاقها را نیز قفل نمایید، تا فرصت جستجو ونفوذسارقین به همه اتاقها، کم ویا سلب گردد .

۹ _ افرادی تحت عنوان مامور سازمان های مختلف، به درب منزل مراجعه ، ابتدا هویت آنهابه طور کامل شناسایی ،سپس اقدام به باز نمودن درب ورودی نمایید و این موضوع را به فرزندان اموزش دهید، تابه راحتی درب را برای هر شخصی باز نکنند ،

سارقین جهت اغفال ساکنین در کمال خونسردی خود را مامورین سازمان آب ، برق و گاز و… معرفی، اطمینان ساکنین راجلب، آنها را وادار به باز نمودن درب می‌نمایند، که می بایست با تامل و زحمت بیشتر نسبت به شناسایی آنها اقدام و فرصت را از سارقین در اقدام مجرمانه سلب نمایند.

۱۰ -درب پارکینگ ها و ورودی به طور مداوم بسته باشد ، سارقین از شلوغی و تردد ساکنین و غفلت آنها در باز نگه داشتن درب ها در یک لحظه سوء استفاده و وارد پارکینگ و منازل شده و اقدام به سرقت می نمایند . جک پارکینگ ها، دوره ای بازدید از سالم بودن آن توسط شرکت تعبیه کننده مطمئن شوید.

۱۱- اکثر سرقت منازل هنگام غروب آفتاب، بین ساعات ۱۹۰۰ تا۲۳۰۰ شب انجام می گیرد ، نسبت به تردد و حضور افراد در اطراف منازل و کوچه ها که مشکوک می باشند، توجه شود ، سارقین با تیپ های معمولی ظاهر می شوند .

۱۲- برخی سرقت های منزل همراه با تخریب درب، انجام می شود که بعضا همسایه ها ، صدای تخریب را می شنوند، ولیکن، باگمان اینکه سر وصدا توسط ساکنین منزل می باشند، بی توجه می شوند، سارقین نیز به راحتی با حضور همسایه ها اقدام به سرقت می نمایند، استعلام از وضعیت پیش آمده از همسایه به جهت پیشگیری از سرقت می باشد ، دخالت و کنجکاوی در کار همسایه محسوب نمی شود.

۱۳- ایمن ومقاوم سازی درب های ورودی آپارتمان، پارکینگ،درهای ضد سرقت ، نرده های روی دیوار به همان اندازه ی نمای ساختمان، دکوراسیون ها،می بایست مورد توجه و از سازنده هامطالبه گری گردد.

۱۴-به هنگام مسافرت در زمان تعطیلات، شخصی مطمئن از منزل شما، مدا‌وم سرکشی نماید، همسایه ها به یکباره همه باهم آپارتمان را خالی نکنند. پروژه همسایه نگهبان به هنگام عدم حضور یکی از آنها که مراقبت و سرکشی از منزل وی را با احساس تکلیف ومسوولیت به عهده می گیرند، بسیار موثر می باشد، مرگ فقط برای همسایه نیست‌.

۱۵- ساختمان ها با نمای رومی، منازل جنوبی و حیاط دار که در مجاورت خیابان واتوبان ها هستند، مطامع بهتری برای سارقین می باشد ، بیشتر مراقبت شود.

کد خبر: ۸۴۲
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha